isuzu 2.8 motor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ecodreams
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 Mar 2016, 08:47

isuzu 2.8 motor

Berichtdoor ecodreams » 23 Mar 2016, 08:54

wie brengt raad? ik heb een 110 van de Australische luchtmacht met een 2.8 td motor in van isuzu. een knaller maar de koppeling moet vervangen worden. De vraag is of de onderdelen volledig isuzu of deels ook defender. Het betreft een 4jb1 motor van 1994 met tussen stuk ( ong. 7cm) tussen bak en motor. En wat dien je allemaal te verwijderen bij demontage? gr. ecodrems

conny
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 Dec 2006, 16:54

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor conny » 23 Mar 2016, 10:59

Wat je allemaal moet verwijderen? versnellingsbak, klaar. Klinkt simpel, is het niet :(

Koppeling zit aan motorblok vast, dus ik neem aan dat het Isuzu materiaal zal zijn, verloopstuk is meestal alleen om motorblok aan versnellingsbak te laten passen.

Versnellingsbak haal je er niet elke dag af, dus vervang alles wat daar zit en aan slijtage onderhevig is. Drukgroep, toplager, druklager, kopp.plaat eventueel krukaskeerring.

Succes! Grootste probleem is het gewicht; bereidt dat goed voor 8-)

Gert Jan B
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 Jul 2011, 11:39

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor Gert Jan B » 23 Mar 2016, 13:19

Beste,

De meeste conversies maken gebruik van een standaard landrover koppeling. Dit omdat anders je splines van de vesnellingsbak niet meer passen. Op het vliegwiel van de nieuwe motor maak je dan nieuwe tappen voor de drukgroep. Om en het verschil in lengte ( conversie ring) en verschil in diameter van de pri as gedeelte dat in het vliegwiel valt, plaats je hierop een koppeling. ( soort dopje)

ecodreams
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 Mar 2016, 08:47

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor ecodreams » 23 Mar 2016, 20:27

dank voor de info, ik ga er van uit dat de koppeling wel van isuzu zal zijn , maar ik begrijp niet hoe het de as in de koppeling zit met dat tussenstuk. Is deze dan verlengd??

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor Edward » 23 Mar 2016, 20:45

ecodreams schreef:dank voor de info, ik ga er van uit dat de koppeling wel van isuzu zal zijn , maar ik begrijp niet hoe het de as in de koppeling zit met dat tussenstuk. Is deze dan verlengd??


Zoals GertJan aangeeft: een vliegwiel is een vlakke schijf. Een koppeling heeft splines die op de bak-as moeten passen. Dus de koppeling is 99% een LaRo koppeling.

Hoe de passing verder gemaakt is weet je pas als je het openmaakt. :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor RobStewart » 23 Mar 2016, 21:09

ecodreams schreef:ik heb een 110 van de Australische luchtmacht met een 2.8 td motor in van isuzu.


... interesting as the original Perentie Landrovers used the Isuzu 3.9-litre four-cylinder 4BD1 diesel engine or 4BD1-T turbo.

In most cases the clutch plate was a Land Rover one with the druckgroep being the Isuzu one. In your case I would be taking photos and trying to match part numbers from there.

Which Gearbox is fitted? LT77 or LT85 ?

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

conny
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 Dec 2006, 16:54

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor conny » 24 Mar 2016, 10:44

Boel verschillende opvattingen. Er is maar een ding mogelijk; bak er af halen en kijken hoe het spul er werkelijk uit ziet. :oops: En probeer het te onthouden voor de volgende keer, want dat kan even duren. :lol:

hnb1965
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 Dec 2013, 13:57

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor hnb1965 » 25 Mar 2016, 08:27

Misschien kun je wat foto's maken en die hier plaatsen? Dat zou fijn zijn ,want dit lijkt mij interessant omdat de Perentie hier zo zeldzaam is .Vr gr Henk B.

ecodreams
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 Mar 2016, 08:47

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor ecodreams » 02 Apr 2016, 19:56

RobStewart schreef:
ecodreams schreef:ik heb een 110 van de Australische luchtmacht met een 2.8 td motor in van isuzu.


... interesting as the original Perentie Landrovers used the Isuzu 3.9-litre four-cylinder 4BD1 diesel engine or 4BD1-T turbo.

In most cases the clutch plate was a Land Rover one with the druckgroep being the Isuzu one. In your case I would be taking photos and trying to match part numbers from there.

Which Gearbox is fitted? LT77 or LT85 ?

Rob


Hallo Rob, de motor is een 4JB1718856 turbo d. 94" Ik zou koppelingsplaat, drukgroep en lager vervangen. Waar kan ik zien welke gearbox het is? waar staan de nummers?
waarom een clutch van landrover? is de isuzu niet goed?
yussen de gearbox en de motor zit aan metalen tussen/aanpassing stuk van ong,70mm is de as dan ook verlengt?/
Dank voor de antwoorden!!
groetjes Yves

ecodreams
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 Mar 2016, 08:47

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor ecodreams » 03 Apr 2016, 16:22

RobStewart schreef:
ecodreams schreef:ik heb een 110 van de Australische luchtmacht met een 2.8 td motor in van isuzu.


... interesting as the original Perentie Landrovers used the Isuzu 3.9-litre four-cylinder 4BD1 diesel engine or 4BD1-T turbo.

In most cases the clutch plate was a Land Rover one with the druckgroep being the Isuzu one. In your case I would be taking photos and trying to match part numbers from there.

Which Gearbox is fitted? LT77 or LT85 ?

Rob

it is an LT77


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten