Uitschuiflade defender 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
twdi

Uitschuiflade defender 110

Berichtdoor twdi » 20 Mar 2016, 21:19

Nu we de defender een paar weken hebben, beginnen de ideeen te komen.
Op de 4x4 beurs zagen we een uitschuifladesysteem van front runner met daarop mooie boxen en een coleman brander.
Uiteraard kost zoiets nogal wat, dus ik vraag me af of iemand dat hier zelf gebouwd heeft en zijn ervaringen wil delen.

Vragen die we hebben bv zijn welk hout, welke ladegeleiders, hoogte, afwerking enz

Edward

Re: Uitschuiflade defender 110

Berichtdoor Edward » 20 Mar 2016, 21:33

Zooooo, hoewel ik hier heulemaal nie mag reageren nie kan ik daar een avondvullende boom over opzetten.

Inmiddels heb ik er een stuk of 50 gemaakt in allerlei uitvoeringen.

Goedkoop en toch afdoende: zware enkele ladegeleiders met laden en omkasting van populieren multiplex. Aan de bovenkant een tapijtje om het mooi af te werken en je hebt voor 100 euri een mooie ladekast.

Verder kun je het zo gek maken als je wilt, alu profielen, massief hout, fineer, leer, RvS, etc, etc.. Gewone geleiders, telescoopgeleiders, rollengeleiders, etc, etc.

Belangrijk is eerst een eisenpakket op te stellen. Kom je vaak in de woestijn dan is een telescoopgeleider niet ideaal want die kan echt fucking vast gaan zitten met dat fijne stof ertussen. Wordt de auto heel het jaar gebruikt is een vloer met kratten makkelijk dan laden want dan zet je gewoon de krat/kist neer die je op dat moment mee wilt, etc, etc.

Kan er eindeloos over doorlullen :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Peu

Berichtdoor Peu » 21 Mar 2016, 08:38

Of een gebruikte zoals hieronder op de kop zien te tikken. Moet je wel wat geduld hebben...
Wij hebben via dit forum er 1 over genomen! Top materiaal!

http://www.mobilestoragesystems.net/
Failing to prepare is preparing to fail!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Mar 2016, 17:18

Edward schreef:Zooooo, hoewel ik hier heulemaal nie mag reageren nie kan ik daar een avondvullende boom over opzetten.

Inmiddels heb ik er een stuk of 50 gemaakt in allerlei uitvoeringen.

Goedkoop en toch afdoende: zware enkele ladegeleiders met laden en omkasting van populieren multiplex. Aan de bovenkant een tapijtje om het mooi af te werken en je hebt voor 100 euri een mooie ladekast.

Verder kun je het zo gek maken als je wilt, alu profielen, massief hout, fineer, leer, RvS, etc, etc.. Gewone geleiders, telescoopgeleiders, rollengeleiders, etc, etc.

Belangrijk is eerst een eisenpakket op te stellen. Kom je vaak in de woestijn dan is een telescoopgeleider niet ideaal want die kan echt fucking vast gaan zitten met dat fijne stof ertussen. Wordt de auto heel het jaar gebruikt is een vloer met kratten makkelijk dan laden want dan zet je gewoon de krat/kist neer die je op dat moment mee wilt, etc, etc.

Kan er eindeloos over doorlullen :lol: :lol:

Ik ben een enorme fan van een stapeltje kratten die je gewoon onder een desgewenst los te nemen vloer schuift.
En dus het houtwerk uit populieren multiplex zoals Edward zegt. Er kan dan weinig stuk, je bent flexibel in je lading etc etc.
Maar ieder het zijne: ben ik ergens iets langer dan zet ik ook liever een tent op, ben ik onderweg dan slaap ik liever in de auto ... en in beide gevallen kook ik buiten, meestal op de grond.

Groeten MarcS

Roger72

Berichtdoor Roger72 » 21 Mar 2016, 19:27

Gezien het een vraag (en antwoord) topic is en geen verslag...... verplaatst naar techniek
Ik ben moderator-af.

Pascal87

Berichtdoor Pascal87 » 22 Mar 2016, 11:42

Zoals Edward ook al aangeeft is het vooral belangrijk om eerste vast te stellen wat je precies wil hebben. Je kan het zo gek maken als je zelf wil.

Zelf hebben wij 2 jaar geleden onze 110 Td5 omgebouwd en hier ook een lade in gemaakt. De hele inbouw van 18mm multiplex en stevige rolgeleiders, waardoor de lade helemaal uitgetrokken kan worden. Voordeel van de lade vonden wij dat je dan een vlakke laadvloer hebt.

Mocht je een keer willen kijken ben je natuurlijk altijd welkom :-)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Mar 2016, 20:37

Pascal87 schreef:..... Voordeel van de lade vonden wij dat je dan een vlakke laadvloer hebt.
...

De vlakke laadvloer is geen exclusieve eigenschap van de lade. Ik heb ook een vlakke laadvloer (annex tweepersoonsbedbodem) en daaronder losse kratten (en soms ook losse sinaasappeldozen). De vlakke laadvloer is bij mij ook nog eens in losse luiken uitgevoerd zodat ik indien nodig ook bij het laatste krat kan zonder alles uit te pakken, of bijvoorbeeld als het zo uitkomt een fiets etc achterin kan zetten.

Groeten MarcS

Pascal87

Berichtdoor Pascal87 » 22 Mar 2016, 20:47

MarcS, je hebt helemaal gelijk. Het is geen exclusieve eigenschap van de la. Wat wij vooral wel handig vonden met een la, is dat je spullen op een vlakke laadvloer kan leggen en je, zonder die spullen eruit te halen, de gehele laadvloer kan gebruiken. Als je je fiets op die laadvloer legt, kan je niet bij je luikje en bij je spullen die eronder liggen.

Leek ons knap lastig als je midden in de sahara staat en je je hele expeditie zooi uit moet laden om iets uit het onderste luikje te halen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Mar 2016, 23:07

Pascal87 schreef:MarcS, je hebt helemaal gelijk. Het is geen exclusieve eigenschap van de la. Wat wij vooral wel handig vonden met een la, is dat je spullen op een vlakke laadvloer kan leggen en je, zonder die spullen eruit te halen, de gehele laadvloer kan gebruiken. Als je je fiets op die laadvloer legt, kan je niet bij je luikje en bij je spullen die eronder liggen.

Leek ons knap lastig als je midden in de sahara staat en je je hele expeditie zooi uit moet laden om iets uit het onderste luikje te halen.

Ahh ...
Mijn lijkt een lade van bijna 2 meter ook niet handig (bijv. als er iets achter mijn auto staat.
Ik kan moeiteloos een paar kratten onder de laadvloer uit trekken, maar mijn armen zijn geen 2 meter lang ... en dus als ik iets uit de diepste krochten moet hebben dat trek ik een of twee van de voorste luiken open. Ik heb de luiken los liggen, zonder scharnieren oid dus zelfs als er een en ander op de laadvloer ligt kom ik nog steeds onder de vloer door even wat te herschikken en even een luikje te lichten (er is verder ook geen sprake van "onderste" luikjes, alleen op die momenten dat er even een ander luik op de andere ligt).
Is het "K" weer -- ik ga zelden naar de Sahara -- dan kan ik desgewenst nog steeds overal bij zonder buiten in de regen een lade open te moeten trekken. En als ik een op meer fietsen mee wil nemen, of een aantal "lifters" de berg op wil, dan trek ik de luiken (en de kratten) er even uit. Als ik ergens kampeer staan overigens een aantal kratten sowieso in de tent.

Groeten MarcS

twdi

Berichtdoor twdi » 22 Mar 2016, 23:10

Zo te lezen hebben veel mensen mooie oplossingen gemaakt.
Ik ben wel gecharmeerd van de lade van front-runner maar voor 749 euro kan je veel hout kopen. :)

Ik zal de maten van de defender maar eens op gaan nemen en een tekening gaan maken.

Terug naar “Techniek”