twdi schreef:Zo te lezen hebben veel mensen mooie oplossingen gemaakt.
Ik ben wel gecharmeerd van de lade van front-runner maar voor 749 euro kan je veel hout kopen.
Ik zal de maten van de Defender maar eens op gaan nemen en een tekening gaan maken.
Als je de maten opneemt zal je ook zien dat je aan de scharnierkant relatief veel ruimte verliest.
Ik heb - dus zonder lade - gekozen om aan de scharnierkant een verbrede wielkast-kast te maken, ook iets hoger als de wielkast, en dus boven de wielkast een ondiep bergvak (dit dus om het ongemak in gemak om te toveren). Dit ensemble geeft tegelijk een 1 persoons ligplaats en ik koos voor ± 30 cm hoog omdat dat je dan een soort zithoogte hebt, een hoogte waarbij je hoofd niet teveel klem zit en je benen niet teveel dubbel gevouwen. Vóór deze verbrede wielkast-kast heb ik dus losse luiken en losse kratten (in twee rijen) en/of dozen en/of andere lading al naar gelang de behoefte. Boven de linker wielkast heb ik meer/hogere kast-ruimte. Ik heb een en ander zelfs zo ingericht dat er bij een eventuele behoefte ook een soort tafeltje is ... en dat gebruik is dus vrijwel nooit ! (wat o zo handig lijkt is dat niet altijd in de praktijk)
Al met al samen met wat alu-profieletjes en schroeven voor ± 10% van die € 750,- aan hout en hardware denk ik zo, in ieder geval niks om wakker van te liggen (en het slaapt heerlijk achterin). Je kan ook kiezen om vóór de verbrede wielkast-kast een lade te maken, dat blijft wat extra ruimte kosten vanwege het lade-systeem, maar goed losse kratten hebben ook een zeker verlies bij het inpakken.
Groeten MarcS