Disco Td5 1999 Turbo??

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
sleen42

Disco Td5 1999 Turbo??

Berichtdoor sleen42 » 20 Mar 2016, 18:49

Zo,een andere Disco is er en met natuurlijk ook hier weer wat te doen,ik zou me ook kunnen vervelen:-)

2 probleempjes;

1)Als je de auto voor de eerste keer start dan lijkt het wel een Hercules tank die staat te schudden en op 4 cilinders veel te veel diesel krijgt.De motor slaat wel meteen aan.Na ongeveer 5 á 10 seconden loopt hij dan opeens goed,net of de computer dan pas wat regeld?Rest van de dag geen enkel probleem.

2)De turbo zit er wel maar volgens mij werkt hij echt niet...hoe kan ik dat simpel controleren?Zou denken de slang naar de intercooler los nemen en kijken of hij überhaupt wel draait wat er zit echt geen fut in de motor.Bij de vorige disco voelde je dat de turbo het wel deed.Bij deze voel je niets en zie je alleen de tankmeter maar zakken want om een beetje op gang te komen moet je het gaspedaal echt planken,want schakeld de automaat te vroeg op dat kom je eerst weer op gang als je de kickdown gebruikt.Ik weet dat het geen raceauto's zijn maar hier zit echt maar 80pk in :geek: .Ik heb er nog geen aanhanger achter gehad want ik ben bang dat ik dan niet van de plaats af kom. :lol:

En ja Roger,ik weet het...ik wist wat ik had en kom er nu en straks pas achter wat ik nu weer heb:-) :roll:
daar staat tegenover dat ik ook weet wat ik weggedaan heb.. 8-)

Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

Edward

Re: Disco Td5 1999 Turbo??

Berichtdoor Edward » 20 Mar 2016, 19:03

Probleem 1 heeft de onze al een paar jaar. Zit niet in de injectorbekabeling want die is net gewisseld. Het is idd duidelijk aan de loop te horen als ie wakker is. Ik ben al zover dat ik eerst start en dan pas de hond achterin ga laten en de gordel omdoen etc. :roll: :roll: Ik hoor graag je oplossing :D :D

Onze turbo is ook voelbaar aan het verslijten. Alles aansluitingen zijn goed, intercooler is goed maar het vermogen is merkbaar minder dan vroegah. (we rijden het hok al dik 5 jaar) Een nieuwe kost iets van 600 euri dus ik geloof het wel ff. Ben eigenijk gewoon weer aan een Range Rover toe....... :mrgreen: :mrgreen:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”