RRC 3,5V8 Start moeizaam met warme motor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
remkon

RRC 3,5V8 Start moeizaam met warme motor

Berichtdoor remkon » 16 Mar 2016, 22:12

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het starten van de motor wanneer deze warm is.

Range Rover Classic 3,5L V8 carburateur / Loopt op benzine en op LPG

Wanneer de motor koud is dan is deze op benzine en op LPG goed te starten. Eigenlijk draait de startmotor amper twee seconden en dan slaat de motor al aan. Het probleem doet zich voor wanneer deze warm is. Op het moment dat je de contactsleutel omdraait dan wil de startmotor fanatiek beginnen maar loopt eigenlijk vast in de compressie. (zo lijkt het tenminste) Wanneer je dan de sleutel vasthoud of opnieuw wil starten dan begint deze na een tijdje weer fanatiek te draaien met als gevolg dat de motor wel weer aanslaat. Dit is op benzine als op LPG.....
Motor/auto rijd verder perfect, ik heb genoeg vermogen, maar wanneer ik de ontsteking verdraai (meer dan 9/10 graden) dan start deze wel maar ik mis dan het vermogen.
Onlangs heb ik de accu en de startmotor al vervangen maar zonder resultaat.... :oops:

Inmiddels heb ik het vermoeden dat dit probleem toch in de ontsteking zit, maar wellicht zie ik iets over het hoofd ...?
Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag.... anders is het elke keer weer lastig wegkomen bij een tankstation bijvoorbeeld.....

Alvast bedankt

Remco Koning

Roger B.

Re: RRC 3,5V8 Start moeizaam met warme motor

Berichtdoor Roger B. » 16 Mar 2016, 22:34

start ie pas wanneer je die 9 a 10 graden verdraait? of zou je het ook met minder kunnen? wellicht dat ie net te vroeg staat en dus aan het eind van de compressie al terug slaat... en dat de vervroeging bij koude motor minder is oid? ben dieselaar :lol:
gone

Terug naar “Techniek”