Terugkomend op het originele deurslot verhaal. Mijn Def TD5 90 draait hem wel op slot, deur dan ook niet meer te openen maar dan krijg ik de sleutel niet meer uit de cilinder. Hier iemand ervaring mee?
Inmiddels staat dus al tijden onze achterdeur open.....
Moderatiebericht:
Afgesplitst van originele topic omdat het bericht op pagina 4 nooit terug gevonden wordt als mensen met soortgelijk probleem gaan zoeken
Defender TD5 sleutel niet uit slot na afsluiten
-
cyranosipers
Re: Defender TD5 sleutel niet uit slot na afsluiten
cyranosipers schreef:Terugkomend op het originele deurslot verhaal. Mijn Def TD5 90 draait hem wel op slot, deur dan ook niet meer te openen maar dan krijg ik de sleutel niet meer uit de cilinder. Hier iemand ervaring mee?
Inmiddels staat dus al tijden onze achterdeur open.....
Moderatiebericht:
Afgesplitst van originele topic omdat het bericht op pagina 4 nooit terug gevonden wordt als mensen met soortgelijk probleem gaan zoeken
Beetje olie erin druppelen en dan zal hij het waarschijnlijk weer doen
EDIT: oeps dat stond er al
Moderatiebericht schreef:Afgesplitst van originele topic omdat het bericht op pagina 4 nooit terug gevonden wordt als mensen met soortgelijk probleem gaan zoeken
Hoezo niet? De zoekfunctie doet 't toch gewoon?
search.php?keywords=+sleutel+niet+uit+slot
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Jankouwenberg
Los van de olie tips kosten drie nieuwe cilindertjes met sleuteltjes dacht ik iets van 20 euro dus dat is ook nog een optie.
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
als ik het zo lees zal het niet in de cilinder zitten, anders krijgt hij de sleutel er ook niet uit na het open maken.
Google maar eens op slot achterdeur defender, dan kan je alle palletjes veertjes etc zien.
Groet Ron
Google maar eens op slot achterdeur defender, dan kan je alle palletjes veertjes etc zien.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
cyranosipers
Voor mij achterdeur heb ik een apart sleuteltje, dus 1 cilinder zou dan voldoende zijn.
WD40 / olie zou een idee zijn, maar inderdaad.... als de sleutel in het midden staat(open), krijg ik hem zo eruit.
WD40 / olie zou een idee zijn, maar inderdaad.... als de sleutel in het midden staat(open), krijg ik hem zo eruit.
-
Roger B.
misschien moet je de sleutel eens terug draaien naar de middenstand nadat ie in de sluit-stand gedraaid is?? dat is namelijk de normale gang van zaken
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:misschien moet je de sleutel eens terug draaien naar de middenstand nadat ie in de sluit-stand gedraaid is?? dat is namelijk de normale gang van zaken
En de "abnormale gang van zaken" is dat er iets (of meer dan iets) moe is geworden in het slot-binnenste en dan werkt het gek genoeg andersom: bij het terugdraaien wordt dan het slotmechanisme meegesleept .... is het eenmaal zover moet het het slot dus in de richting dicht draaien en daarna terug naar neutraal op het open te krijgen, en in de richting open en daarna terug om het op slot te doen. Verschil tussen de "normale" en "abnormale" toestand is dat het in abnormaal wat stroever gaat er minder het gevoel van veerkracht in de sleutel wordt overgebracht.
NB Been there done that .... het werkte een hele tijd zo (en uiteindelijk nooit toegekomen aan een reparatie).
Groeten MarcS
PS Ik weet ook niet beter als dat de sleutel alleen in de neutrale stand uit het slot kan/wil.