FL1 2000 1,8i welk motorblok past
-
Marry huijsman
FL1 2000 1,8i welk motorblok past
hoi ik ben op zoek naar een motor blok voor een freelander 1800 uit 2000 die van mij heefteen kapotte koppakking voor twede keer nou zoek ik een revici motor blok maar dat valt niet mee nou heb ik gehoord dat er meerdere soorten motoren in passen maar ik kom er niet achter welke zou iemand mij daar meer info over willen geven ik heb koppakking laten vernieuwen en alle toeters en bellen maar na 300 km gereden te hebben klapte de slang er wederom afde kosten waren 3200€ de garage zecht de cilinder bussen zijn verzakt ,Ja daar ben ik nu ook achter gekomen na veel lezen en vragen bij garage"s dus ik ben op zoek naar alternatief ik wil hem niet op ruimen hij heeft me nu 6500€ gekost en als ik hem nu weg doe krijg ik er nada voor dus graag hulp.bij voorbaat dank Marry Huijsman
Re: motorblok
Graag rekening houden met de regels voor de topictitels in het techniek forum: zie hier
De Kserie motor in verschillende motorinhouden is inderdaad in meerdere modellen rovers, MG's en wellicht zelfs honda's gebruikt.
De MGF heeft als ik het goed begrepen heb dezelfde motor als een Freelander, de 1,8 liter versie.
Succes met de zoektocht en ik hoop dat ie snel weer OK is en je er van kunt genieten
De Kserie motor in verschillende motorinhouden is inderdaad in meerdere modellen rovers, MG's en wellicht zelfs honda's gebruikt.
De MGF heeft als ik het goed begrepen heb dezelfde motor als een Freelander, de 1,8 liter versie.
Succes met de zoektocht en ik hoop dat ie snel weer OK is en je er van kunt genieten
Ik ben moderator-af.
Ik kan niet begrijpen dat je € 3200,- betaald voor een koppakkingwissel bij een 16 jaar oude Freelander 1.8 die eigenlijk afgeschreven is.... Een koppakking vervangen zit normaal tussen de € 500,- en € 1000,- bij een bedrijf, niet eens bij een beunhaas. De 1.8 is een heel beruchte motor, ik zou voor iets anders/jongers gaan.
-
Landmarcs
bart4x4 schreef:Ik kan niet begrijpen dat je € 3200,- betaald voor een koppakkingwissel bij een 16 jaar oude Freelander 1.8 die eigenlijk afgeschreven is.... Een koppakking vervangen zit normaal tussen de € 500,- en € 1000,- bij een bedrijf, niet eens bij een beunhaas. De 1.8 is een heel beruchte motor, ik zou voor iets anders/jongers gaan.
Tja als de garage je niet al 300 km geleden heeft gewaarschuwd voor zakkende cylinger-bussen lijkt mij het eerder een probleem dat de garage hoort op te lossen. En verder lijkt mij dat je voor € 3.200 eerder een nieuwe moter mag verwachten als een ondeugdelijk blijkende reparatie (maar ik ken de dag-prijzen van de K-motoren niet ... die overigens in de Freelander echt "K" motoren zijn gebleken).
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 16 Mar 2016, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Landmarcs schreef:bart4x4 schreef:Ik kan niet begrijpen dat je € 3200,- betaald voor een koppakkingwissel bij een 16 jaar oude Freelander 1.8 die eigenlijk afgeschreven is.... Een koppakking vervangen zit normaal tussen de € 500,- en € 1000,- bij een bedrijf, niet eens bij een beunhaas. De 1.8 is een heel beruchte motor, ik zou voor iets anders/jongers gaan.
Tja als de garage je niet al 300 km geleden heeft gewaarschuwd voor zakkende cylinger-bussen lijkt mij het eerder een probleem dat de garage hoort op te lossen. [/size].
Groeten MarcS
Helaas werken de meeste garages niet zo.
-
Roger B.
we kunnen er wel een garantie discussie van maken, ik ben ook van mening dat de garage DUS een ondeugdelijke reparatie heeft uitgevoerd.... je had een probleem met koelvloeistof verlies neem ik aan, koppakking vervangen en in no-time weer.... als de bussen gezakt zijn is dat tijdens de reparatie niet gezien of zelfs gebeurd..... hoedanook lijkt me dit echt wel onder garantie te vallen waar je wettelijk recht op hebt ( tenzij dit vooraf als risico kenbaar gemaakt is) en inderdaad.... voor iets meer dan 3200 lepelen de meeste dealers er een ruilmotor in omdat ze het risico niet willen lopen dat ze voor dik 1000 euro een koppakking vervangen en dan onder garantie wellicht alsnog een motor wissel
gone
- RobStewart
Re: FL1 2000 1,8i welk motorblok past
... there have been a number of alternative conversions for the 1.8K mainly using Japanese units, Honda in particular as the gearbox is a Japanese unit and Honda were the business partner of the Rover Group at the time of the conception of Freelander 1
However they are not as successful as you may think and not cost effective.
Building in an alternative unit such as Td4 is going to require major modifications and will certainly eat up your Euros.
So the best alternative is to go for a Genuine Land Rover 1.8K series engine, these are now manufactured by Lister-Petter and having fitted several over the years I can tell you that I have never had one come back for cooling problems.
There are 2 variations for a 2000MY LBB110370E which has a manual timing belt tensioner and LBB111600E which has the automatic timing belt tensioner, both cost € 2.831,40 inc BTW.
Do not be tempted to buy a cheap reconditioned unit and do not be conned by a garage that says they have fitted a Genuine unit and then trouser two grand by selling you a back street recon unit. You want to see the engine in the crate on delivery with the invoice from Land Rover before it's fitted.
Rob
However they are not as successful as you may think and not cost effective.
Building in an alternative unit such as Td4 is going to require major modifications and will certainly eat up your Euros.
So the best alternative is to go for a Genuine Land Rover 1.8K series engine, these are now manufactured by Lister-Petter and having fitted several over the years I can tell you that I have never had one come back for cooling problems.
There are 2 variations for a 2000MY LBB110370E which has a manual timing belt tensioner and LBB111600E which has the automatic timing belt tensioner, both cost € 2.831,40 inc BTW.
Do not be tempted to buy a cheap reconditioned unit and do not be conned by a garage that says they have fitted a Genuine unit and then trouser two grand by selling you a back street recon unit. You want to see the engine in the crate on delivery with the invoice from Land Rover before it's fitted.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two