foto dashboard disco 2 td5 uit 2003 automaat

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger

foto dashboard disco 2 td5 uit 2003 automaat

Berichtdoor Roger » 02 Mar 2016, 15:12

freunden.

zaterdag ga ik even kijken naar een disco 2 uit 2003 mét automaat

kan iemand mij een foto opsturen van het dashboard met contact aan?

ik wil zien welke verklikkerlampjes normalerwijze moeten oplichten. (en vervolgens weer doven.)
uiteraard is het simpel te zien welke branden ivm een storing, maar ik wil even voor zijn dat een eventuele slimmerik de brandende storingslampjes simpelweg heeft verwijderd of uitgeschakeld om zo een daadwerkelijke storing te verbergen.

heeft een D2 van die leeftijd een inschakelbaar difflock trouwens of is dat het jaartal dat deze om welke reden dan ook deze niet zijn geïnstalleerd.
zo nee, is dat later makkelijk te plaatsen, want wil dat toch wel graag. :D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Roger B.

Re: foto dashboard disco 2 td5 uit 2003 automaat

Berichtdoor Roger B. » 02 Mar 2016, 15:39

Vanaf het facelift model is er standaard geen sper meer in de bak aanwezig. Het was wel volledig aanwezig incl bediening als het als optie meebesteld was. Achteraf inbouwen kan, moet je naast de bediening ook het fysieke sper met toebehoren in de bak bouwen .

Welke lampjes er aan gaan is ook afhankelijk van wat er wel en niet op zit... niet elke D2 heeft ace, sls en wellicht nog wel dingen waarvoor lampjes op het dash zitten
gone

Roger

Berichtdoor Roger » 02 Mar 2016, 15:43

ahaa.
ok. jammer van r difflock.
hopen maar dat deze het als optie heeft laten installeren.
geen zin om de bak er onderuit te halen voor zoiets.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Mar 2016, 17:18

Roger schreef:ahaa.

't Is niet helemaal zo zwart-wit. Het is meer zo dat "rond" de face-lift de sper-loze tussenbak zijn intrede deed ... en verder is het typisch LandRover, zelfs wat volgens chassisnummer zus of zo zou moeten zijn kan maar zo zo of zus zijn.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Mar 2016, 17:25

Tuuuurlijk marc..... ALS het al niet exact met de modelwisseling gebeurd is, dan hebben de laatste pre-facelifts wellicht ook geen difflock er meer in... maar dat ze zowel met als zonder in beide geleverd zijn (afgezien van de optie bij de facelift) lijkt me zelfs bij die engelsen heel stug

Verder kun je natuurlijk ook een facelift D2 treffen waar een keer de bak vervangen is door een tweedehands exemplaar uit de pre-facelift serie
gone

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 02 Mar 2016, 17:28

Roger schreef:ahaa.

Hoi Roger,

In het laatste jaar van productie kwam de diff-lock weer terug. Mijn auto is uit 2004, en die heeft 'm.
Afhankelijk van de uitvoering, en zelfs per land, branden er meer of minder lampjes op het dashbord.
Zo bestaat er zelfs een lampje om aan te geven dat de tussenbak in neutraal staat.

Mocht je specifieke zaken willen weten, doe even een PB.

Groet, Chris

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Mar 2016, 17:34

Roger B. schreef:Tuuuurlijk marc..... ALS het al niet exact met de modelwisseling gebeurd is, dan hebben de laatste pre-facelifts wellicht ook geen difflock er meer in... maar dat ze zowel met als zonder in beide geleverd zijn (afgezien van de optie bij de facelift) lijkt me zelfs bij die engelsen heel stug

Verder kun je natuurlijk ook een facelift D2 treffen waar een keer de bak vervangen is door een tweedehands exemplaar uit de pre-facelift serie

Ja, Ja, om te beginnen heb je een punt, maar daarbovenop zijn er de typische LandRover verrassingen.
Zo had mijn Defender niet het elektrisch schema dat er volgens het chassisnummer in zou zitten. Na het omzetten van de sigaretten-aansteker-aansluiting op permanent bleken ook een aantal andere zaken niet meer geschakeld ... en dat zou volgens het schema niet kunnen, dus moest er toch weer een extra "bruggetje" gemaakt om alles naar wens te laten werken. (Het is "erg" genoeg om via de sigaretten-plug de accu te kunnen leegtrekken.)

Groeten MarcS

PS Roger (Frankrijk) weet nu nog steeds niet welke lampjes moeten branden en welke juist niet.

Roger

Berichtdoor Roger » 02 Mar 2016, 17:40

thanks een ieder.

als er één of meer D2 liefhebbers met enig verstand van zake mij wellicht via pb hun mobiele nummer zouden willen sturen kan ik in geval van nood zaterdag begin van de middag bellen?
denk niet dat t nodig is, maar je ken nie weten. :D

maar eerlijk gezegd gebruik ik hier op mn Defender zeer regelmatig difflock op erg modderige en klei/rots heuvels.

ik voel nu al aankomen dat ik me er aan ga ergeren als die optie niet op mn D2 zit.

ik vind dat het iets typisch Landrover is en wil eigenlijk niet zonder,..... :twisted:

Roger
D2 TD5 2004 automaat

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Mar 2016, 18:05

De D2 lost het gemis van het difflock in de meeste situaties op met de tractiecontrolle.

Tractie controlle helpt ook tegen slip in de diffs in je assen
gone

Roger

Berichtdoor Roger » 02 Mar 2016, 18:14

doet mijn Defender inderdaad ook Roger.

maar voorkomen is beter dan genezen.

het verbruikt toch je schijven, blokken en bovendien grijpt het systeem pas in bij flinke slip.
heb je difflock slipt het geheel minder snel.

uiteindelijk zal je TC je ook wel uit de misère helpen, maar het is toch niet hetzelfde. ;)

Roger
D2 TD5 2004 automaat

Terug naar “Techniek”