lock up buiten werking D2 TD5 aut.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
bart4x4

lock up buiten werking D2 TD5 aut.

Berichtdoor bart4x4 » 02 Mar 2016, 14:06

Hoi allemaal, ik heb een probleem met een D2 TD5 aut. (275 DKM, geen werkpaard) ik hoop dat iemand het herkent en dat je me kunt helpen. De automaat schakelt prima door alle versnellingen maar wil niet in de lockup. De automaat is gisteren gespoelt, olie was goed zwart maar spoelen heeft helaas niets geholpen. De Nanocom geeft geen storingen. Ik kan wel allerlei waardes tijdens het rijden aflezen maar eerlijk gezegd snap ik daar geen hout van. Weet iemand waar ik het zoeken moet? Het lampje van de olietemperatuur van de bak gaat naar ongeveer 10-15 km aan, maar dit komt misschien omdat er constant slip in de automaat is omdat de lock up niet werkt. Ik heb op de RAVE cd-rom gekeken maar daar geen direct oplossing voor het niet inschakelen van de lock up. Groetjes, Bart van Dessel

sleen42

Re: lock up buiten werking D2 TD5 aut.

Berichtdoor sleen42 » 02 Mar 2016, 14:56

Bel maar even met Peter de Koning uit Zuid Beijerland,die kan die bakken dromen..

Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

bart4x4

Berichtdoor bart4x4 » 02 Mar 2016, 15:06

Ik ga eerst elders informeren voordat ik een ondernemer stoor met alleen adviezen. Ik hou daar niet van en Peter ook niet. Als ik er helemaal niet aan uit kom kan ik Peter nog vragen of een ander bedrijf.

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Mar 2016, 19:02

Ik denk dat het met slijtage/ouderdom/kilometers te maken heeft. Onze automaat (310K) schakelt in de 4e versnelling ook niet altijd meer in lock up en moet soms met wat meer of minder gas verleid worden om toch in lock up te schakelen. :roll: :roll:

Ben bang dat de revisie niet heul ver weg meer is bij de onze. :cry: :cry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Mar 2016, 21:41

kun je de lockup met nanocom in- en uitschakelen? zoja werkt dat dan wel?

wat je kunt doen is kijken of de solenoids in je kleppenblok onderin de bak nog goed zijn,
gone

bart4x4

Berichtdoor bart4x4 » 02 Mar 2016, 21:50

Roger B. schreef:kun je de lockup met nanocom in- en uitschakelen? zoja werkt dat dan wel?

wat je kunt doen is kijken of de solenoids in je kleppenblok onderin de bak nog goed zijn,

Hoi Roger, ik zag inderdaad op de RAVE cd dat een solenoid (MV3 geloof ik) voor de lock up zorgt, is dit kleppenblok makkelijk te verwijderen en solenoid vlot te vervangen?

Gr, Bart

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Mar 2016, 21:56

carter eraf, boel schroeven los en opletten met bekabeling en dan kan ie er vanaf, bij de solenoids zitten zeefjes, misschien dat zo'n zeefje reinigen al voldoende is, of de solenoids makkelijk te vervangen zijn weet ik niet.... bij mijn auto gaat de bak naar Peter als ie niet naar behoren werkt :lol:
gone

bart4x4

Berichtdoor bart4x4 » 03 Mar 2016, 08:32

Roger B. schreef:carter eraf, boel schroeven los en opletten met bekabeling en dan kan ie er vanaf, bij de solenoids zitten zeefjes, misschien dat zo'n zeefje reinigen al voldoende is, of de solenoids makkelijk te vervangen zijn weet ik niet.... bij mijn auto gaat de bak naar Peter als ie niet naar behoren werkt :lol:

Ik ga 's nadenken of ik het zelf kan doen, wellicht eerst "oefenen" met een gebruikte bak die hier ligt, of misschien hier in de buurt naar Peter Achten in Deurne, hij is ook heel goed met ZF. Peter de Koning zit te ver weg voor mij, daar moet ik gewoon een werkdag voor uit trekken. Roger bedankt voor je reactie!

Gr Bart

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Mar 2016, 09:17

Tja...goede ervaring en contact met peter .... haal meestal als ik in de buurt ben een bak op... wissel die thuis en volgende keer in de buurt de defecte terug brengen
gone

bart4x4

Berichtdoor bart4x4 » 03 Mar 2016, 12:51

Wat ik wel jammer vind is dat ie geen website meer heeft en niet op mails reageert, ik denk wel dat ie er veel binnenkrijgt en heel veel gratis adviesjes moet geven. Maar dat heb ik ook en hoort erbij.

Terug naar “Techniek”