Ok thanks! Is autoalarm zomaar te deactiveren / stekker eruit trekken?
Gebruik het op advies toch niet, vanwege het nogal erg gevoelig zou zijn en vaak afgaat.
Defender TD5 2000 knipperlicht rechts brandt constant
-
cyranosipers
-
cyranosipers
Re: Defender TD5 2000 knipperlicht rechts brandt constant
Dan zullen we dat maar niet doen
.
Tot nu toe nog weinig anderen met dit probleem.
cyranosipers schreef:Dan zullen we dat maar niet doen.
De enige keer dat ik een overgevoelig alarm tegenkwam in een Td5 was het opgelost door de binnensensor in de hemel los te koppelen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Edward schreef:cyranosipers schreef:Dan zullen we dat maar niet doen.
De enige keer dat ik een overgevoelig alarm tegenkwam in een Td5 was het opgelost door de binnensensor in de hemel los te koppelen.
Die kun je ook uitschakelen door met open deur het alarm te activeren, je hoort dan twee keer de claxon kort toeteren, en vervolgens de deur te sluiten.
Bij mijn 300 Tdi is het bewegingsalarm een paar maal af gegaan toen ik de standkachel aan had en die wervelingen warme lucht deden het alarm af gaan.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Bij mijn 300 Tdi is het bewegingsalarm een paar maal af gegaan toen ik de standkachel aan had en die wervelingen warme lucht deden het alarm af gaan.
Als je zomers thuis komt van ergens waar de natuur nog wat rijker is aan wat er ook bij ons thuishoorde en je parkeert de auto min of meer in de buurt van een straatlantaarn dan heb je ook een goede kans dat het mis gaat .... nl. die nachtvlinder die onderweg je auto een mooie schuilplek vond wordt weer wakker en vindt zo'n straatlantaarn onweerstaanbaar ... en zeg dan niet nachtvlinders hebben wij ook, dat is 100% waar maar van die grote waarvoor je wel op zij wilt om ze voorbij te laten die zijn bij ons toch echt minder algemeen. Anyway, een grotere vlinder (dag of nacht), een libelle etc. zijn al genoeg om het alarm af te laten gaan. Een wat zwaardere tram (overkwam me in Tsjechië met die solide Tatra-trams) of een straatveeg/zuig-auto (als de uitblaas-opening toevallig zo zit dat de auto een beetje meer in resonans komt) zijn ook genoeg.
En tenslotte: Het alarm gaat ook makkelijker af als de accu-spanning een beetje laag is (maar over het accu-topic is al genoeg geschreven), wellicht is daar dan ook een standkachel-connectie: gaat de standkachel aan dan heb je iha een zekere boordspanningsdaling.
Misschien is het dus wel zo dat die auto's waar het alarm erg eigenzinnig lijkt gewoon toe aan het op peil brengen van de accu?
Groeten MarcS
-
cyranosipers
MarcS, wat een prachtige en wijze woorden. Lijkt me een goede redenatie, een eerdere TD5 had ook een gevoelig alarm... nadat de accu sowieso vervangen moest worden deed hij minder vaak van zich laten horen.
Hou wel onderwerp van dit topic in de gaten, nooit last van gehad? Wordt bijna krankjorum van z'n knipperlicht storing.
Hou wel onderwerp van dit topic in de gaten, nooit last van gehad? Wordt bijna krankjorum van z'n knipperlicht storing.
-
cyranosipers
Bijgaande hing los bij de 7 polige stekkerdoos, enige idee iemand wat dit is? Zie foto.
In stekkerdoos zijn gewoon 7 kabels aangesloten.
In stekkerdoos zijn gewoon 7 kabels aangesloten.
- Erik Peters
Een paarse draad, dat is een constante stroomdraad bij Land Rover (loopt wel via een zekering dacht ik).
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
cyranosipers
Hmm ok dank daarvoor. De knipperlichten rechts blijven continue aan.... krijgen dus constant een signaal.
Eens uit puzzelen of dit ons gaat helpen.
Eens uit puzzelen of dit ons gaat helpen.