conny schreef:Tsja, dit valt bij een beetje in de categorie dat die tering Ferrari het maar matig doet in de bagger.Zo'n beetje alles is verkeerd aan een defender om daar snel en vertrouwd hoge snelheden mee te kunnen rijden.
Hoogte body, hoogte chassis, assen, wielen, stuurinrichting, stroomlijn; alles is gebouwd op terreinrijden en niet op snelheden hoger dan 120 en zeker niet op matig asfalt. Tuurlijk, het kan allemaal wel, die hogere snelheden, maar dan moet de portemonnee getrokken worden en al die nadelen moeten opgelost worden.
Td5 alive heeft ook een geinige defender voor op het circuit, maar kijk eens wat er allemaal gedaan is aan die auto! En in de bagger zal dat ding wel voor aap staan.
Absoluut mee oneens! Een Discovey 1 heeft exact hetzelfde chassis, ophanging, assen, etc. Als die met 140 langskomt kijkt niemand op. Bij een Def zou het dan ineens raar zijn?
Natuurlijk zal het nooit een racemonster worden en de chauffeur zal meer dan in een andere wagen z'n verstand moeten gebruiken maar 140-150 km/u cruisen in een Def gaat zonder problemen.
Natuurlijk moet ie dan niet op muds, at's of andere terreinbanden staan maar op een set goede wegbanden waarbij ikzelf een 18inch wiel zou monteren. Set goede shocks erbij die ook op straat goed functioneren en niet alleen bij extreem gebruik off road en gáán!