RRC 84, V8, olielampje brand niet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
piet_g

RRC 84, V8, olielampje brand niet

Berichtdoor piet_g » 26 Feb 2016, 09:49

De vraag gaat over een RRC waar we een V8 in aan het bouwen zijn.
we zijn op dit moment de laatste draden van de kabelboom aan hetuitzoeken, maar we zijn tegen het volgende probleem aangelopen:

we hebben de drie sensoren op de oliefilterhuis zitten. olietemp, olie druk schakelaar en oliedruk meter.
we hebben op alle drie de draadkleuren gezet zoals ik deze in de haynes manual kon vinden.

echter als we contact aandraaien hebben we geen lampje dat aangeeft dat de oliedruk niet in orde is. en die zou niet in orde moeten zijn vanwege twee dingen, als ik over de sensor meet heb ik zo goed als geen weerstand (wat aangeeft dat hij dus niet ingedrukt is) en daarnaast hebben we net de oliepomp vol vasaline gedaan om deze druk op te laten bouwen.

Ik heb ook gekeken naar het lampje in het dashboard, maar die is volledig in takt en ik heb ook spanning op het dashboard, want zodra contact aan gaat meet ik 12V op het lampje en daarnaast gaat het ING lampje aan.

ik heb ook op de sensor draad gemeten, en daar heb ik ook gewoon spanning.

kijk ik iets over het hoofd?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Erik Peters

Re: RRC 84, V8, olielampje brand niet

Berichtdoor Erik Peters » 26 Feb 2016, 13:29

Wat gebeurt er als je de sensordraad rechtstreeks aan massa legt, gaat het oliedruklampje dan wel branden?
Zo ja, dan is de oliedrukschakelaar defect.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

piet_g

Re: RRC 84, V8, olielampje brand niet

Berichtdoor piet_g » 26 Feb 2016, 14:03

dat heb ik nog niet geprobeerd. ik heb alleen gemeten of dat de schakelaar een oneindige weerstand had en dat had hij niet.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Terug naar “Techniek”