Defender 110 2001 td5 binnenverlichting

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: Defender 110 2001 td5 binnenverlichting

Berichtdoor Erik Peters » 22 Feb 2016, 17:42

Peu schreef:Heb ik bij toeval ook eens ontdekt!

Via de tester bij de garage zag ik "interior light" op "disabled" staan. Even aanklikken en hij werkt weer en zelfs met vertraging! :mrgreen:

Klopt en dat kun je met de nanocom ook instellen, dus ik neem aan dat dit al wel geprobeerd is.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Peu

Berichtdoor Peu » 22 Feb 2016, 20:32

Erik Peters schreef:
Peu schreef:Heb ik bij toeval ook eens ontdekt!

Via de tester bij de garage zag ik "interior light" op "disabled" staan. Even aanklikken en hij werkt weer en zelfs met vertraging! :mrgreen:

Klopt en dat kun je met de nanocom ook instellen, dus ik neem aan dat dit al wel geprobeerd is.
Erik.

Ik weet niet of dat ding Nanocom heet? Het was volgens mij een soort grote dikke tablet en blauw van kleur.
Het is ook alweer 7jaar geleden.
Failing to prepare is preparing to fail!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Feb 2016, 21:29

Blauwe dikke tablet is waarschijnlijk een Autologic tester geweest
gone

Jankouwenberg

Berichtdoor Jankouwenberg » 23 Feb 2016, 21:28

Vandaag weer bezig geweest

Alle deurschakelaars schoon en geven correct aarde (zowel met elektrometer vanaf stekker AS10 gemeten, als met nanocom)

Testprogramma nanocom schakeld de verlichting gewoon in, dus het relais op de printplaat AS10 werkt gewoon :D

Maar deur open en dus paarse draad naar aarde doet niets. Terwijl ik wel op de nanocom zie dat de deurschakelaar naar aarde gaat. :?

Ik heb de binnenverlichting met de nanocom nog even in en uitgeschakeld om zeker te weten dat het niet kwam door een hangende disabled instelling. Geen verschil?

Volgende stap is mijn motorkapschakelaar te bekijken. Die reageerd anders dan ik verwacht. Als de motorkap dicht is zicht de nanocom open en vice versa. Weet niet of dat met de binnenverlichting te maken kan hebben maar wie weet. Hou jullie op de hoogte en tips blijven welkom.

Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw

Terug naar “Techniek”