Hallo allen,
Is er iemand die mij kan vertellen waar ik de unit kan vinden die de motor van de elektrische raam bedoening aanstuurt.
Raam bediening rechter portier ok linker defect. Volgende zaken gecontroleerd: zekeringen schakelaars uitgewisseld relais, staat spanning op rode draad aan de motor. Zodra ik schakelaar omhoog bedien valt spanning weg, naar benen wijzigt er niets. Ik zoek het nu in de aanstuuring unit naar de motor.
Groet, Kees.
Defender Td5 2003 elektrische ramen
Re: Td5 2003 elektrische ramen
misschien makkelijk als je niet alleen vermeld wat voor motor je auto heeft.... maar ook wat voor model je hebt...... uit je avatar neem ik aan dat het om een defender gaat......... de regels voor topictitels zijn niet volledig uit de lucht gegrepen 
Ik ben moderator-af.
- RobStewart
Smilda schreef:Is er iemand die mij kan vertellen waar ik de unit kan vinden die de motor van de elektrische raam bedoening aanstuurt.
... There is no "unit", you have a relay and the switches that's all, in most cases it's the switch but you have already swapped them.
You have checked the wires in the plastic conduit between the A post and the door itself, quite often you get a small break and either the locking or the window doesn't work
What meter readings do you get on the blue wire ?
For information this is the schema
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Sorry dat ik niet de volledige informatie heb gegeven, het betreft inderdaad de zwarte Defender.
Rob bedankt voor je reactie,
Ik heb de spanning gemeten op de connector die ik van de motor heb los gehaald, op deze connector meet ik constante spanning op de rode draad. Hierbij staat de schakelaar in de ruststand, wanneer ik met de schakelaar het commando sluiten geef valt de spanning op de rode draad weg. Op de blauwe draad krijg ik nooit spanning. Ik heb de connector achter op de schakelaar ook gemeten, hierop staat naast de voeding draad op twee draden constante stroom.
Groet, Kees.
Rob bedankt voor je reactie,
Ik heb de spanning gemeten op de connector die ik van de motor heb los gehaald, op deze connector meet ik constante spanning op de rode draad. Hierbij staat de schakelaar in de ruststand, wanneer ik met de schakelaar het commando sluiten geef valt de spanning op de rode draad weg. Op de blauwe draad krijg ik nooit spanning. Ik heb de connector achter op de schakelaar ook gemeten, hierop staat naast de voeding draad op twee draden constante stroom.
Groet, Kees.
Re: Defender Td5 2003 elektrische ramen
Beste Rob,
Het werkt weer de blauwe draad was tussen A stijl en de deur compleet door midden.
De centrale deur vergrendeling links werkte ook al een tijdje niet meer, ik dacht dat het motortje defect was.
Ook hiervan was een draad gebroken.
Bedankt voor je medewerking.
Groet, Kees.
Het werkt weer de blauwe draad was tussen A stijl en de deur compleet door midden.
De centrale deur vergrendeling links werkte ook al een tijdje niet meer, ik dacht dat het motortje defect was.
Ook hiervan was een draad gebroken.
Bedankt voor je medewerking.
Groet, Kees.