Ik zie het even niet; is het voorscherm bij een defender qwa demonteren(en later weer terug) nu 1 geheel, lees de zijkant en bovenzijde/front, of moet je deze seperaat van mekaar afhalen?
Wie kan me even op weg helpen?
Alvast dank.
Demonteren voorschermen defender, hoe?
Demonteren voorschermen defender, hoe?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Landmarcs
Re: Demonteren voorschermen defender, hoe?
tim schreef:Ik zie het even niet; is het voorscherm bij een defender qwa demonteren(en later weer terug) nu 1 geheel, lees de zijkant en bovenzijde/front, of moet je deze seperaat van mekaar afhalen?
Wie kan me even op weg helpen?
Alvast dank.
Floris-Tim,
De zijkant is de zijkant en een los deel. Of je een en ander als een geheel kan en wilt demonteren is dus aan jou.
(Ik heb hier nog een licht gedeukt rechter-voorscherm in het oude trouwe blauw ... was een aannemer tegenaan gereden ... kan dus los vervangen worden.)
Groeten MarcS
Spatbordverbreder loshalen en wegpakken. Dan kun je met een dop verlengstuk de bouten uit het schutbord draaien. Dan vooraan het grillframe losmaken en onderaan bovenop het chassis een bout. Het binnenscherm loshalen en je pakt het hele scherm er in z'n geheel af. 
Laatst gewijzigd door Edward op 14 Feb 2016, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Marc, dat was me bekend, dat de zijkant seperaat gedeeld kan worden, thanks.
Edward, dank, hier heb ik wat aan.
De grillzijde heb ik inderdaad al los gehaald, maar mede door matig licht en moe van al het overige gesleutel zag ik het effe niet (meer)
Chassis ligt kaal tot aan poken bakken, is op het eerste gezicht ronduit goed, evenals het schutboord, waar ik weg mee kan komen met plaatselijk wat laswerk.
De grillzijde heb ik inderdaad al los gehaald, maar mede door matig licht en moe van al het overige gesleutel zag ik het effe niet (meer)
Chassis ligt kaal tot aan poken bakken, is op het eerste gezicht ronduit goed, evenals het schutboord, waar ik weg mee kan komen met plaatselijk wat laswerk.
110 HT 200 Tdi 1989.
tim schreef:Marc, dat was me bekend, dat de zijkant seperaat gedeeld kan worden, thanks.
Met binnenscherm loshalen bedoel overigens dat je ff moet kijken waar die ook alweer aan het chassis zit. Bij een Puma is dat bv achter de veerpoot aan het chassis of een steun. Met de oudere binnenschermen weet ik het zo ff niet, maar die pak je dus met spatbord en al eraf.
Edward van Vugt
Okee, ik zal daar speciaal even op letten.
Ik zet er van de week de bouwlamp bij op, gaat goed komen.
Ik zet er van de week de bouwlamp bij op, gaat goed komen.
110 HT 200 Tdi 1989.
-
The_Dutchman
Precies! Ik zat bovenstaande posts te lezen en dacht: ik moet een link naar dat filmpje plaatsen, maar je bent me voor. Scheelt mij weer de moeite van het opzoeken zullen we maar zeggen
130 HCPU TD5 MY2000
Dank voor de link, zeker behulpzaam 
110 HT 200 Tdi 1989.
Nou, tis gelukt, die schermen liggen eraf.
Het scherm waar de luchtaanzuiging op aan zit gesloten vreet energie, zonder die kunstof unit achter het scherm weg te krijgen kom je niet bij de 2 bovenste bouten die de A stijl in gaan.
Heb die plestic box lopen vervloeken..
De andere zijde lag er in dik 20 minuten vanaf.
Dank voor de imput en met name de link van het filmpje, was een wegwijsbonus.
Binnenschermen en schutboord blijven staan, de rest is geheel kaal van de 110 qwa opbouw.
Van het weekend de hoge druk erop, klein laswerk her en der daarna chassispreventie behandeling.
Het scherm waar de luchtaanzuiging op aan zit gesloten vreet energie, zonder die kunstof unit achter het scherm weg te krijgen kom je niet bij de 2 bovenste bouten die de A stijl in gaan.
Heb die plestic box lopen vervloeken..
De andere zijde lag er in dik 20 minuten vanaf.
Dank voor de imput en met name de link van het filmpje, was een wegwijsbonus.
Binnenschermen en schutboord blijven staan, de rest is geheel kaal van de 110 qwa opbouw.
Van het weekend de hoge druk erop, klein laswerk her en der daarna chassispreventie behandeling.
110 HT 200 Tdi 1989.