Ik heb een probleem. Heb afgelopen tijd de dubbele SU's op m'n 110 V8 vervangen door een edelbrock inlaatspruitstuk en carburateur. Afgelopen vrijdag voor het eerst gestart, en liep meteen mooi!
Maar na een tijdje, toen 'ie warm was (dus ik vermoed als de thermostaat open gaat) stroomt er erg veel koelvloestof weg over de (composiet) pakking naar achter over de versnellingsbak. Ik kan niet zien waar het precies vandaag komt, maar het is onder het spruitstuk ergens. Slangklemmen zitten netjes vast allemaal.
Wat ik wat minder vond passen was de pakking bij de rubber strips die je over de rand van het blok schuif. Met name bij de poorten was de strip eigenlijk iets te hoog, waardoor de pakking ook wat te hoog ligt.
Heb zowel onder als bovenop de pakking loctite silicone blue gebruikt (niet teveel), dus krijg het spruitstuk ook niet meer los....
Heeft iemand een tip wat ik fout heb gedaan?
oneten '85 v8 edelbrock spruitstuk lekt ergens water
oneten '85 v8 edelbrock spruitstuk lekt ergens water
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404
Re: oneten '85 v8 edelbrock spruitstuk lekt ergens water
Heb je om de waterkanalen van de valley-gasket ook vloeibare pakking gebruikt? Dat word wel aangeraden, doe ik ook altijd. Verder snij ik de hoekjes altijd van de rubbers af, en vul de openingen met vloeibare pakking.
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Yep, zowel op de cilinderkop als op het spruitstuk om alle kanalen wat silicone blue gedaan. Niet teveel, maar gezien wat ik nu al kan gezien genoeg denk ik (is toch wel wat aan de buitenkant verschenen).
Ik heb het zelfde gehad met mijn 110. Ook Locktite pakking als extra gebruikt, maar de vallei pakking lag gewoon te hoog. Na aanpassing van de rubberen strips, die echt niet goed pasten, nogmaals gedaan en geen lekkage meer. Ik moest vooral de hoekjes van de rubber strips aanpassen.
Succes ermee!
Succes ermee!
Hardstikke bedankt voor je reactie, een hele geruststelling! Bizar dat die strips zo slecht passen eigenlijk. Heb nu zelfs originele laro rubbers, ook niet passend. Ga proberen het hele zwikkie weer los te halen, aan te passen en opnieuw te monteren.
Zal wel een nieuwe pakking halen, deze zal er wel niet onbeschadigd uitkomen....
Zal wel een nieuwe pakking halen, deze zal er wel niet onbeschadigd uitkomen....
Heb inlaatspruitstuk weer los gehaald, en met een nieuwe pakking opnieuw gemonteerd. Geen soelaas, nog steeds water lekkage....
Toen met een kleine camera gekeken, en lekkage bleek van het thermostaathuis te komen. Had een verkeerde pakking gebruikt, nl. 1 die ik bij een nieuwe thermostaat had gekregen, maar die was voor het originele spruitstuk, zonder bypass.... Dus daar lekte het edelbrock spruitstuk natuurlijk.....
Verder nog een probleem gehad met de carburateur, die een lekke vlotter bleek te hebben, waardoor er veel benzine uitstroomde uit allelei hoeken en gaten. Vandaag zelf maar een nieuwe vlotter geinstalleerd (service van dhr. Smink uit Hooglanderveen is bedroevend), en alles weer ok.
Alleen nu werkt de koppeling niet meer.... Beide cylinders maar vervangen?
Toen met een kleine camera gekeken, en lekkage bleek van het thermostaathuis te komen. Had een verkeerde pakking gebruikt, nl. 1 die ik bij een nieuwe thermostaat had gekregen, maar die was voor het originele spruitstuk, zonder bypass.... Dus daar lekte het edelbrock spruitstuk natuurlijk.....
Verder nog een probleem gehad met de carburateur, die een lekke vlotter bleek te hebben, waardoor er veel benzine uitstroomde uit allelei hoeken en gaten. Vandaag zelf maar een nieuwe vlotter geinstalleerd (service van dhr. Smink uit Hooglanderveen is bedroevend), en alles weer ok.
Alleen nu werkt de koppeling niet meer.... Beide cylinders maar vervangen?
-
Roger B.
Ikzelf gebruik voor de valleypakking altijd blue hylomar pakking en geen silicone. Gaat pakking er wat makkelijker af 
gone