JoostKenya schreef:petertv schreef:p.s. ik heb nu dus een setje remmateriaal voor een defender 90 met ABS over

(ABS controller, klauwen voor/achter, remcilinder met remservo etc)
Ik heb nog even in de parts catalog gekeken op
http://cat.lrparts.ru/Er is toch meer uitwisselbaar als we denken.
Voor later modellen met geventileerde schijven zijn voor 90 en de 110/130 de volgende zaken identiek:
- Schijven voor
- Klauwen voor
- Rem booster
- master cylinder
dat is meer dan ik dacht.
De schijven en remklauwen van de achteras zijn wel verschillend.
Of te wel, met een 110/130 achteras (met ABS) zou je een 130 met ABS/ETC kunnen bouwen als tenminste het ABS-signaal doorkomt (waarom zou dat niet doorkomen met 50cm extra lengte?).
Alternatief zou kunnen zijn de ABS te foppen met een passend achterwielen-signaal en zo alleen de voorwielen ABS/ETC te geven, alleen kan ik even niet bedenken hoe je dat op een nette manier doet.
Het is overigens niet echt vreemd dat alleen de achteras anders is: Je hebt met alleen andere achter-remmen genoeg in handen om de remkracht-verdeling aan te passen (en verder heeft een 90 een duidelijk lager max gewicht en dus is er minder te remmen en voldoen daarbij ook kleinere remschijven).
Groeten MarcS