Hoi,
De ventilator van mijn 109 blijft lopen, ook als de motor koud is, ik denk dat de thermostaat stuk is.
Maar weet niet goed welke dat is.
Is dat de stekker onder de radiator met 2 draden?
Dank,
Peter
Moderatoropmerking:
Graag in de topictitel model, bouwjaar en motortype vermelden (AUB aanpassen) Zie ook het topic hierover bovenaan de techniek sectie
zonder deze info is het ook nogeens lastiger je vragen te beantwoorden
109 motor, Opel 3.0 motor 1983, bouwjaar 1970 Vin blijft lopen
109 motor, Opel 3.0 motor 1983, bouwjaar 1970 Vin blijft lopen
Laatst gewijzigd door Blokker op 07 Feb 2016, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ventilator blijft lopen
Uitgaande dat je het originele blok in de 109 hebt zitten, wat volgens mij geen visco koppeling fan heeft, heeft het 1 niets met het ander te maken.
Nogmaals, 2 maal if dus.
Meutzeurmodus: Roger 72 geeft niets voor niets aan dat in de titel de relevante gegevens van de auto vermeld zouden moeten worden.
Dus geef even aan welke motorblok er in je 109 zit, zodat eea duidelijk wordt.
Nogmaals, 2 maal if dus.
Meutzeurmodus: Roger 72 geeft niets voor niets aan dat in de titel de relevante gegevens van de auto vermeld zouden moeten worden.
Dus geef even aan welke motorblok er in je 109 zit, zodat eea duidelijk wordt.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Ventilator blijft lopen
tim schreef:Uitgaande dat je het originele blok in de 109 hebt zitten, wat volgens mij geen visco koppeling fan heeft, heeft het 1 niets met het ander te maken.
Nogmaals, 2 maal if dus.
Meutzeurmodus: Roger 72 geeft niets voor niets aan dat in de titel de relevante gegevens van de auto vermeld zouden moeten worden.
Dus geef even aan welke motorblok er in je 109 zit, zodat eea duidelijk wordt.
- tenzij het een niet originele lees elektrisch geschakelde versie is-
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Ventilator blijft lopen
Zolang Peter geen duidelijkheid geeft over het motortype in zijn 109, kunnen we dus netto helemaal niets betekenen voor hem.
Fenna
Fenna

- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Ventilator blijft lopen
... is it still the 109 from 1970 with the 3,0l Opel Engine running on LPG
... and yes that would be the temperature sender for the electric fan, I would start by checking the connection and feed with a multi meter then you will be sure that it is the problem. Start with checking the resistance of the temperature sender first, if it is around zero ohms when cold then you can be pretty sure that it is defective.
Rob
... and yes that would be the temperature sender for the electric fan, I would start by checking the connection and feed with a multi meter then you will be sure that it is the problem. Start with checking the resistance of the temperature sender first, if it is around zero ohms when cold then you can be pretty sure that it is defective.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Ventilator blijft lopen
Hoi,
Het is geen land rover motor meer, is nu een Opel 3.0B uit een senator. Niet door mij geplaatst.
Denk dat ik het antwoord hier niet ga vinden.
Dank voor de reacties zo ver.
Het is geen land rover motor meer, is nu een Opel 3.0B uit een senator. Niet door mij geplaatst.
Denk dat ik het antwoord hier niet ga vinden.
Dank voor de reacties zo ver.
Re: Ventilator blijft lopen
Geloof dat Rob echt een glazen bol heeft waar hij in kijkt
Maar het antwoord is dus toch hier gegeven.
Groet Jan
Maar het antwoord is dus toch hier gegeven.
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Ventilator blijft lopen
RobStewart schreef:... is it still the 109 from 1970 with the 3,0l Opel Engine running on LPG![]()
... and yes that would be the temperature sender for the electric fan, I would start by checking the connection and feed with a multi meter then you will be sure that it is the problem. Start with checking the resistance of the temperature sender first, if it is around zero ohms when cold then you can be pretty sure that it is defective.
Rob
Thanks Rob, I will give this a try.
Peter
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Ventilator blijft lopen
JanTD5 schreef:Geloof dat Rob echt een glazen bol heeft waar hij in kijkt![]()
![]()
Maar het antwoord is dus toch hier gegeven.
't Zou nog mooier zijn als Rob door middel van handoplegging de LandRovers ook kon repareren ... dat zou heel wat DNA schelen.
Hij zou dan ook zo een gouden handeltje in ingestraalde diesel en benzine kunnen beginnen.
Groeten MarcS
Re: 109 motor, Opel 3.0 motor 1983, bouwjaar 1970 Vin blijft lopen
als ik het zo lees, is het waarschijnlijk handig dat je die sensor er uit schroeft en eens langs de opel dealer gaat..
of kijk eens of er misschien codes / nummer op staan die bij google iets zinnigs opleveren.
ik zou daar je probleem ook zoeken bij die sensor, maar denk niet (weet bijna zeker) dat het geen series onderdeel is. de radiator op de foto zou ik ook niet gelijk als series betitelen. Zou kunnen dat die bij het blok hoorde.
of kijk eens of er misschien codes / nummer op staan die bij google iets zinnigs opleveren.
ik zou daar je probleem ook zoeken bij die sensor, maar denk niet (weet bijna zeker) dat het geen series onderdeel is. de radiator op de foto zou ik ook niet gelijk als series betitelen. Zou kunnen dat die bij het blok hoorde.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten