Ik heb de orginele witte stalen wielen onder mijn 300 tdi zitten. Ik overweeg om ze te laten stralen en poedercoaten in de oorspronkelijke witte kleur. Weet iemand welke kleurcode wit dit is? Volgens mij is het namelijk orgineel een beetje gebroken wit?
Groet,
Rodek
Def 110 300 tdi stalen wielen opknappen
Def 110 300 tdi stalen wielen opknappen
Defender 110 300tdi 1998
-
Landmarcs
Re: Def 110 300 tdi stalen wielen opknappen
Laroco schreef:Ik heb de orginele witte stalen wielen onder mijn 300 tdi zitten. Ik overweeg om ze te laten stralen en poedercoaten in de oorspronkelijke witte kleur. Weet iemand welke kleurcode wit dit is? Volgens mij is het namelijk orgineel een beetje gebroken wit?
De "oorspronkelijke witte kleur" is niet direct eenduidig.
Het begon als ik het goed heb ooit met Limestone, een echt gelig wit.
Daarna, in ieder geval van 1990 tot 1997 «Alpine White LRC456» vervolgens van 1998 tot 2007 «Chawton White (2 pack) LRC263» en daarna kwam het nog wittere æFuji White LRC867»
zie ook viewtopic.php?f=14&t=4862&p38913#p38913
Als je een RAL kleur wilt, neem dan iets "room-wittigs" zo'n tint die je ook goed bij wijze van wit op je huis smeert (echt wit toont namelijk heel snel groezelig, met een beetje remstof en/of roet wordt het zelfs gewoon "goor").
Overigens: de kosten van stralen en poedercoaten zouden maar zo hoger kunnen uitpakken als een set nieuwe velgen (en die nieuwe kan je dan direct tubeless kiezen, dat is in veel gevallen een voordeeltje).
Groeten