Defender td5 110 2001 Gps tracker

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Jankouwenberg

Defender td5 110 2001 Gps tracker

Berichtdoor Jankouwenberg » 05 Feb 2016, 23:20

Rovertjes

Wellicht onzin maar er zit inmiddels flink wat geld in onze auto en de beveiliging is zoals we weten maar zo zo. Ik hem voor 100 euro een gps tracker op de kop getikt om nog een extra beveiligingsmaatregel toe te voegen ( de rest verklap ik niet :D )

Mijn vraag is de volgende. Met deze tracker kan ik via een sms bericht een relais inschakelen. Bedoeling is daarmee de brandstofpomp zonder stroom te zetten. Kan ik nu het beste het relais in de blauw/paarsbelijnde kabel van de ECU het brondstofpomprelais plaatsen of gewoon in de brandstofpomp kabel (paars).

Andere goede tips om de auto rustig tot stilstand te brengen, zonder de ECU of motor te beschadigen, met het onderbreken van een kabel hoor ik ook graag

O en tips voor plaatsing gps en gsm antenne en goede droge verstopplek ( in buurt van kabels en toegankelijk) voor module hoor ik ook graag

Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw

JanTD5

Re: Defender td5 110 2001 Gps tracker

Berichtdoor JanTD5 » 06 Feb 2016, 00:21

Zonder draaiende brandstof pomp start en rijd de Td5 ook. Wel maar tot ongeveer 80km/h maar je krijgt hem er niet mee tot stilstand.
Een GPS tracker heeft zo vlug bij in een container of gebouw staat al geen ontvangst meer. Denk dat een stuur of versnelling slot een beter oplossing is om de gelegenheid dief te stoppen. De pro's nemen hem "gewoon" en mee zonder moeite. En dan zie je hem nooit meer terug. Tegen de pro's is weinig bestand. Zelfs moderne wagen nemen ze mee.
Heb ook nog een tracker liggen, leuk voor de lol ,maar echt als een "beveliging" zie ik het niet.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Jankouwenberg

Berichtdoor Jankouwenberg » 06 Feb 2016, 08:39

Dank jan

Dus niet de brandstofpomp, wat dan wel ? ECU alarm of ECU zelf zonder van de plus af halen? Zeker die laatste zal de auto stoppen maar je wil wel dat dat veilig gebeurd zonder de dief "het blijven mensen" en de auto in gevaar te brengen. Ik kan overigens ook een commando sturen dat hij pas uitschakeld als de snelheid onder de 20 km per uur ligt, dan is de ECU uitzetten wel een optie.

Ik weet dat een prof alles mee krijgt, daar is al veel over geschreven op het forum, dus ik doe ook heus wel meer. Overigens is een td5 met butsen nu niet echt iets voor een pro en meer iets voor de gelegenheidsdief.

Andere jan
2cv Citroën 1983 blauw

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Feb 2016, 08:46

In nederland is het verboden een auto die rijdt op afstand uit te kunnen zetten. Immobilisatie mag alleen wanneer de motor niet draait.

Gps trackers van enige kwaliteit weten verdomd lang waar ze zijn... ik bouw die dingen in graafmachines, tractoren en dergelijke en doe dat vaak zat, zeker met dit weer, binnen in een loods... die dingen zeggen dan gewoon waar ze zijn. Als er in een container een gaatje zit, zal ie vaak gewoon zijn positie weten. En als GPS ontvangst echt weg valt maar wel communicatie mogelijk is weet de alarmcentrale waar deze units aan gekoppeld zijn vaak via GSM uitpeiling nog te ontdekken waar het object is. Deze aktief bewaakte trackers werken (in cominatie met de actieve bewaking ervan) zo goed dat er 98% van de gestolen objecten met zo'n ding er in terug gevonden wordt.

.maar dat kost iets meer dan 100 euro en een prepaid kaartje
gone

Jankouwenberg

Berichtdoor Jankouwenberg » 06 Feb 2016, 08:56

Roger

Die heb ik dus, fijn om te horen dat ze goed werken. En dank voor de waarschuwing dat ik zelf straks als slachtoffer van diefstal in de bak kan komen voor het immobiliseren van mijn auto. ( wel begrip voor overigens, je kunt anderen of de economie bij een immobilisatie op de spitsstrook A1 om acht uur in de morgen veel schade toebrengen.

Blijft de vraag welke kabel "knip" ik door als het voertuig stilstaat op een plek waar ik hem niet heb neergezet om hem daar te laten staan.

Jan
2cv Citroën 1983 blauw

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Feb 2016, 09:57

Roger B. schreef:In nederland is het verboden een auto die rijdt op afstand uit te kunnen zetten. Immobilisatie mag alleen wanneer de motor niet draait.

En wat staat er voor straf op als je het wel doet ?
Alternatief is dan wellicht een schakeling waarmee de auto op afstand alleen nog stationair draait - ik neem aan dat het verbod om op afstand een rijdende auto onklaar te maken berust op het gevaar dat de uitval van stuur- en rembekrachtiging met zich meebrengt, een gevaar dat je niet bewust mag oproepen. Ik weet het, met alleen stationair krijg je een Td5 meestal nog wel van z'n plek, maar je voorkomt dat ie op eigen kracht erg ver komt.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Feb 2016, 10:51

Weet niet wat voor straf er op staat, maar achterliggende gedachte is inderdaad de mogelijke gevaarlijke situatie die het zou creeren :roll:

Als wij onderbreker plaatsen is dat doorgaans een start onderbreker, dus op de startmotor ( of het stuurcircuit daarvan)

Bij werkmaterieel is aanslepen doorgaans geen optie, dus daar is dat vrij afdoende... al kun je dan door spanning op het startmotorrelais nog steeds starten.

Je kunt wel via een schakelingetje dat pas inschakelt als jij het blok signaal gestuurd hebt EN de motor uit is (dus na de eerste stop na het bloksignaal) en dan pas motor en startmotor blokkeert
gone

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 06 Feb 2016, 11:03

Jankouwenberg schreef:Blijft de vraag welke kabel "knip" ik door als het voertuig stilstaat op een plek waar ik hem niet heb neergezet om hem daar te laten staan.

In plaats van de voeding van de brandstofpomp kun je toch gewoon de voeding van de brandstof solenoid met een (eventueel door de tracker bediend relais) onderbreken. Met een onderbroken solenoid rijdt hij echt niet.
Is natuurlijk ook weer te omzeilen door er daarna rechtstreeks spanning op te zetten, maar dan moet je als dief wel weten waar het probleem zit. Kost weer tijd.
Ook een mogelijkheid is een bedienbare klep in de koppelingsleiding, dit is als antidiefstal cmmercieel verkrijgbaar.

E.e.a. voorkomt natuurlijk niet dat de wagen in een container of op een oplegger wordt weggereden, maar zoals Roger hierboven al opmerkte, grote kans dat de tracker (indien onontdekt gebleven en niet onklaar gemaakt) op een gegeven ogenblik toch contact kan maken.

Alle kleine beetjes helpen, en elke stap die het een dief moeilijker maakt is meegenomen.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Feb 2016, 11:22

VeeTee schreef:In plaats van de voeding van de brandstofpomp kun je toch gewoon de voeding van de brandstof solenoid met een (eventueel door de tracker bediend relais) onderbreken. Met een onderbroken solenoid rijdt hij echt niet.

Behalve dat het een pompverstuivermotor is die niet zo'n solenoid heeft :lol:
gone

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 06 Feb 2016, 11:30

Roger B. schreef:
VeeTee schreef:In plaats van de voeding van de brandstofpomp kun je toch gewoon de voeding van de brandstof solenoid met een (eventueel door de tracker bediend relais) onderbreken. Met een onderbroken solenoid rijdt hij echt niet.

Behalve dat het een pompverstuivermotor is die niet zo'n solenoid heeft :lol:

Haha, ach ik denk ook altijd in termen van 300Tdi... Is voor mij de nieuwste technologie ... :lol: :lol:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Terug naar “Techniek”