Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers
Aangezien de meeste dealers die dingen ook niet allemaal hebben liggen kan " even bij de dealer de juiste halen" dus ook betenen dat je daar ruim een dag op moet wachten.
gone
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers
Roger B. schreef:Aangezien de meeste dealers die dingen ook niet allemaal hebben liggen kan " even bij de dealer de juiste halen" dus ook betenen dat je daar ruim een dag op moet wachten.
Ruim een dag is wel wat anders als 4 weken wachten. Bovendien, zoals gezegd, hoef je waarschijnlijk niet in een keer alle wielen te doen.
Verder ... geeft het feit dat "de meeste dealers die dingen ook niet allemaal hebben liggen" te denken: de suggestie dat de oude spacer vaak gewoon voldoet wordt hiermee alleen maar aannemelijker.
Misschien kan Rob S. nog een keer zijn plasje over dit onderwerp doen.
Groeten MarcS
-
Jankouwenberg
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 25 Okt 2015, 09:06
Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers
Allen
Was vandaag bij jager in Heemskerk, daar ook even over de spacers gehad. Die hebben ze in ieder geval niet op voorraad geen van allen
. Ze hadden wel twee moeren voor 24 euro heb ze nog meegenomen ook
.
Feit is dat de spacers bij paddock in prijs variëren van ongeveer 3 euro tot 9 euro.
Mijn ideale oplossing gaat worden: twee moeren met borgplaat en twee lagers in de onderdelen kist mee op lange reizen. Voor nu een bestelling in Engeland voor een setje spacers.
Volgens mij is iedereen dan happy
Jan
Was vandaag bij jager in Heemskerk, daar ook even over de spacers gehad. Die hebben ze in ieder geval niet op voorraad geen van allen
Feit is dat de spacers bij paddock in prijs variëren van ongeveer 3 euro tot 9 euro.
Mijn ideale oplossing gaat worden: twee moeren met borgplaat en twee lagers in de onderdelen kist mee op lange reizen. Voor nu een bestelling in Engeland voor een setje spacers.
Volgens mij is iedereen dan happy
Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
-
Jankouwenberg
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 25 Okt 2015, 09:06
Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers
Grappig is dat de spacers rood, blauw en groen 2 euro kosten (dit zijn de midden maten) en de andere kleuren 10 euro. Ik denk dat in 95% van de gevallen je toekunt met rood blauw en groen. Ik ga die kleuren eerst maar eens bestellen. Zoek bij paddock op tof1000 (zo tof is het alleen allemaal niet
)
Jan
Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers
Onderdeelnummers Spacers:
TOF100000; 15,5mm Paars
TOF100010; 15,4mm Geel
TOF100020; 15,3mm Rood
TOF100030; 15,2mm Blauw
TOF100040; 15,1mm Groen
TOF100050; 15,0mm Zwart
TOF100060; 14,9mm Wit
Groet,
Erik.
TOF100000; 15,5mm Paars
TOF100010; 15,4mm Geel
TOF100020; 15,3mm Rood
TOF100030; 15,2mm Blauw
TOF100040; 15,1mm Groen
TOF100050; 15,0mm Zwart
TOF100060; 14,9mm Wit
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers
Jankouwenberg schreef:Grappig is dat de spacers rood, blauw en groen 2 euro kosten (dit zijn de midden maten) en de andere kleuren 10 euro. Ik denk dat in 95% van de gevallen je toekunt met rood blauw en groen. Ik ga die kleuren eerst maar eens bestellen.
Koop je ze allemaal in 4-voud zoals Roger B. zou doen dan komt dat op € 184 (da's toch echt bijna de helft van de eerder genoemde € 336).
Blijft natuurlijk geld, en het blijft de vraag hoe nodig ze zijn -- oftewel: het is de vraag hoe constant de maatvoering van de lagers is, je mag aannemen dat asstomp en hub voldoende vormvast zijn.
Groeten MarcS
Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers
Landmarcs schreef:Blijft natuurlijk geld, en het blijft de vraag hoe nodig ze zijn -- oftewel: het is de vraag hoe constant de maatvoering van de lagers is, je mag aannemen dat asstomp en hub voldoende vormvast zijn.
Groeten MarcS
Die vraag is al meermaals beantwoord. NIET. Het is gewoon niet nodig of hooguit heeeel zelden. Maar dat is een te simpel antwoord dat men kennelijk niet wil horen. Het is tenslotte een hobby en daarbij hoort blijkbaar problemen verzinnen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers
Edward schreef:Landmarcs schreef:Blijft natuurlijk geld, en het blijft de vraag hoe nodig ze zijn -- oftewel: het is de vraag hoe constant de maatvoering van de lagers is, je mag aannemen dat asstomp en hub voldoende vormvast zijn.
Die vraag is al meermaals beantwoord. NIET. Het is gewoon niet nodig of hooguit heeeel zelden. Maar dat is een te simpel antwoord dat men kennelijk niet wil horen. Het is tenslotte een hobby en daarbij hoort blijkbaar problemen verzinnen.![]()
Edward,
Mijn "vraag" was meer een retorische vraag, met het ingebakken antwoord, dwz: dat het zéér de "vraag" is of je je zoveel zorgen moet maken over het op voorraad hebben van alle denkbare spacers.
Groeten MarcS
-
Jankouwenberg
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 25 Okt 2015, 09:06
Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers
Afgelopen weekend in de kou de lagers, stuurbollen, remschijven, remblokken en rempistons vervangen. Het was vooral heel koud. Maar dat was het bikkelweekend vast ook.
Wat betreft de spacers. Aan een kant heb ik de zittende spacer moeten vervangen voor een iets groter exemplaar. Aan de andere kant kon ik de oude spacer herbruiken. Wel was het aan een kant lastig het lager over de hub te krijgen. Eindeloos schoonmaken het lager wat warm maken was uiteindelijk de aanpak die het deed.
Tijdens de gehele operatie kwam ik er achter dat de CV joint aan de bestuurderskant ernstig verleden is. Die had ik niet op voorraad dus aan een kant moet het zaakje er nog eens af. Dat doe ik komend weekend. Ook geleerd een afgebroken bout los te krijgen door het oplossen van een moer, had ik nog nooit gedaan maar werkt perfect.
Vandaag lekker gereden en vooral het remmen is een wereld van verschil. Hij remt weer recht in plaats van alle kanten op te gaan ( twee vaste pistons aan de bestuurderskant).
Jan
Tijdens de gehele operatie kwam ik er achter dat de CV joint aan de bestuurderskant ernstig verleden is. Die had ik niet op voorraad dus aan een kant moet het zaakje er nog eens af. Dat doe ik komend weekend. Ook geleerd een afgebroken bout los te krijgen door het oplossen van een moer, had ik nog nooit gedaan maar werkt perfect.
Vandaag lekker gereden en vooral het remmen is een wereld van verschil. Hij remt weer recht in plaats van alle kanten op te gaan ( twee vaste pistons aan de bestuurderskant).
Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten