Gisteren is de multiriem van mijn p38 dse (de speelauto) geknapt....
In eerste instantie verbaasde me dat niet (onderhoud wa'sda?) Maar nu ik hem even bekeken heb..... ben ik iets meer verbaasd
De riem ziet er nog netjes uit, geen droogte scheurtjes of schuurplekken... maar de breuk ziet er uit alsof ie gewoon uit elkaar gerukt is. Alle pulleys draaien normaal en zonder speling.
Iemand een verklaring cq een tip om te voorkomen dat de volgende snel weer knapt.....?
P38 diesel 2000 maar eigenlijk algemeen: wat veroorzaakt een riembreuk
Re: P38 diesel 2000 maar eigenlijk algemeen: wat veroorzaakt een riembreuk
spanrol vastgeslagen?
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
Ben je door een diepe baggerput gereden? Steentje ertussen? Ik heb gekozen voor een speeltje met een v-snaar, mede om die reden.
-
Roger B.
Laatste keer baggerputten was oirschot en sindsdien nog geruime tijd diverse keren stationair staan draaien... vlak voor het gebeurde ook nog ruim een kwartier stationair staan draaien.
En ja..ik heb ze niet apart als zodanig benoemd maar met alle pulleys bedoelde ik ook alle rollen
En ja..ik heb ze niet apart als zodanig benoemd maar met alle pulleys bedoelde ik ook alle rollen
gone
-
Roger B.
Fototjes van de riem...
gone
te strak, of scheef lopend...of poelie niet vast.....
??
of gewoon kutkwaliteit
of gewoon kutkwaliteit
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Roger B.
Geen idee wat er mis gegaan is... denk bij montage van de 140A dynamo toch de riem ergens naast de pulley gelegd (bijna niet te zien met fan en fancowl gemonteeerd )en had de riem van de ouwe dynamo gepakt en ook weer redelijk makkelijk op de nieuwe gelegd... normaal verwacht je dan meer gesleten slijtagepatroon . Niet een smalle breuk zoals hier.
Hoedanook.... nieuwe riem past niet....140A dynamo is tikkie groter en iets groter riemwiel... dus maar ff een riem voor een BMW E39 525tds met 140A dynamo besteld ( daar komt de dynamo ook vanaf, is zelfde motor
Hoedanook.... nieuwe riem past niet....140A dynamo is tikkie groter en iets groter riemwiel... dus maar ff een riem voor een BMW E39 525tds met 140A dynamo besteld ( daar komt de dynamo ook vanaf, is zelfde motor
gone