Een poosje terug al voorbij zien komen. Lijkt me wel wat, naast een GPS melding en brandstoftoevoeronderbreker e.d. Hoedanook, het is me wat, het hebben van een Land Rover Defender. Of beter: het in het bezit houden ervan.
2001 Defender 90 TD5 deursloten
Re: 2001 Defender 90 TD5 deursloten
http://www.lro.com/news/land-rover/1411/rat-traps-to-tackle-defender-thefts/
Een poosje terug al voorbij zien komen. Lijkt me wel wat, naast een GPS melding en brandstoftoevoeronderbreker e.d. Hoedanook, het is me wat, het hebben van een Land Rover Defender. Of beter: het in het bezit houden ervan.

Een poosje terug al voorbij zien komen. Lijkt me wel wat, naast een GPS melding en brandstoftoevoeronderbreker e.d. Hoedanook, het is me wat, het hebben van een Land Rover Defender. Of beter: het in het bezit houden ervan.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: 2001 Defender 90 TD5 deursloten
D'r bestaat van alles, van duidelijk zichtbare stuur-, pedaal en handrem/versnelingspook sloten, via accu-schakelaars en bijv. ook een extra klepje in de koppelings-hydrauliek, en speciale ventieldopjes tot en met GPS systemen.
Je houdt de gelegenheidsdief ermee tegen, eventueel houdt je ook die dief ermee tegen die ± weet wat er te koop is en die niet teveel tijd en moeite in de diefstal wil steken, maar ... als iemand jouw auto serieus in het vizier heeft dan zet ie 'm op een oplegger, en op het eerste industrieterrein schuift ie de buit in een container .... en dan is ie weg, onzichtbaar, zelfs voor de GPS. De meeste ontmoedigings-maatregelen zijn bedoeld om te voorkomen dat de auto zelfstandig-rijdend vertrekt, alleen GPS doet nog wat extra - nl de locatie doorgeven - maar niks houdt de auto werkelijk tegen.
Zoals ik al eerder zei: VW's, Audi's etc worden toch nog steeds meer gestolen, ook procentueel.
Groeten MarcS
PS Het is dus een beetje als de Terreur-hysterie. We besteden veel te veel aandacht, moeite, tijd en geld aan het uiterst geringe risico slachtoffer te worden van een terreur-aanslag (waarmee de terrorist al succes heeft voordat ie iets gedaan heeft), en veel te weinig aan bijv. het risico dat je dood valt in bad/onder de douche. We leveren enorm veel in onder het mom van terrorisme bestrijding, we leveren ook het (on)nodige aan vrijheid in, terwijl het toch juist om onze vrijheid ging?
De precieze cijfers ken ik niet, maar ik ken in mijn omgeving duidelijk meer mensen die hun auto kwijt raakten door een total-loss als door diefstal ... en toevallig ken ik juist hier in de straat twee serieuze auto-diefstallen, een luxe Audi en een "unieke" VW, beide overigens gestolen door eerst de sleuteltjes te stelen. Ofwel, de meest zeker manier om je auto niet kwijt te raken is 'm inmetselen in de garage .... is ook de meest zekere manier dat je er verder weinig aan hebt.
PS2 Je loopt ook meer kans om slachtoffer te worden van sexueel- of ander geweld in de gewone thuis-situatie als daar waar iedereen meent dat het gevaarlijk is. Sinds face-bœk de verjaardags-borrelpraat tot de alledaagse waarheid heeft gemaakt is de wereld dus een stuk onveiliger geworden. Ofwel: doe aan fact-checks, en maak een goede nut en noodzaak-afweging.
Je houdt de gelegenheidsdief ermee tegen, eventueel houdt je ook die dief ermee tegen die ± weet wat er te koop is en die niet teveel tijd en moeite in de diefstal wil steken, maar ... als iemand jouw auto serieus in het vizier heeft dan zet ie 'm op een oplegger, en op het eerste industrieterrein schuift ie de buit in een container .... en dan is ie weg, onzichtbaar, zelfs voor de GPS. De meeste ontmoedigings-maatregelen zijn bedoeld om te voorkomen dat de auto zelfstandig-rijdend vertrekt, alleen GPS doet nog wat extra - nl de locatie doorgeven - maar niks houdt de auto werkelijk tegen.
Zoals ik al eerder zei: VW's, Audi's etc worden toch nog steeds meer gestolen, ook procentueel.
Groeten MarcS
PS Het is dus een beetje als de Terreur-hysterie. We besteden veel te veel aandacht, moeite, tijd en geld aan het uiterst geringe risico slachtoffer te worden van een terreur-aanslag (waarmee de terrorist al succes heeft voordat ie iets gedaan heeft), en veel te weinig aan bijv. het risico dat je dood valt in bad/onder de douche. We leveren enorm veel in onder het mom van terrorisme bestrijding, we leveren ook het (on)nodige aan vrijheid in, terwijl het toch juist om onze vrijheid ging?
De precieze cijfers ken ik niet, maar ik ken in mijn omgeving duidelijk meer mensen die hun auto kwijt raakten door een total-loss als door diefstal ... en toevallig ken ik juist hier in de straat twee serieuze auto-diefstallen, een luxe Audi en een "unieke" VW, beide overigens gestolen door eerst de sleuteltjes te stelen. Ofwel, de meest zeker manier om je auto niet kwijt te raken is 'm inmetselen in de garage .... is ook de meest zekere manier dat je er verder weinig aan hebt.
PS2 Je loopt ook meer kans om slachtoffer te worden van sexueel- of ander geweld in de gewone thuis-situatie als daar waar iedereen meent dat het gevaarlijk is. Sinds face-bœk de verjaardags-borrelpraat tot de alledaagse waarheid heeft gemaakt is de wereld dus een stuk onveiliger geworden. Ofwel: doe aan fact-checks, en maak een goede nut en noodzaak-afweging.
Re: 2001 Defender 90 TD5 deursloten
tim schreef:Ik heb inderdaad een redelijke hufterproof oplossing inmiddels op de achterdeur, ook nav ellende diefstal spullen uit auto.
todo qwa uiterlijk op de achterdeur, niet voor de portieren.
indien gewenst kan ik wel een fototje maken en hier laten plaatsen.
GRAAG!
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 2001 Defender 90 TD5 deursloten
die foto's staan al lang op het forum...
viewtopic.php?f=16&t=7648&p=61465&hilit=floris+slot#p61465
grootste nadeel is dat je zowel voor het openen als voor het sluiten de sleutels nodig hebt ( disc slot moet op slot om sleutel er uit te krijgen, en dan kan de deur niet meer dicht)
viewtopic.php?f=16&t=7648&p=61465&hilit=floris+slot#p61465
grootste nadeel is dat je zowel voor het openen als voor het sluiten de sleutels nodig hebt ( disc slot moet op slot om sleutel er uit te krijgen, en dan kan de deur niet meer dicht)
gone
Re: 2001 Defender 90 TD5 deursloten
Ik zie het ja. Waarom dan niet twee oogjes gemonteerd en een gewoon hangslot gebruikt?
Die is inderdaad met een betonschaar of ijzerzaag los te maken, maar die heeft niet iedereen op zak en een theelepel wel...
Die is inderdaad met een betonschaar of ijzerzaag los te maken, maar die heeft niet iedereen op zak en een theelepel wel...
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 2001 Defender 90 TD5 deursloten
mwah... de crimineel op dievenpad heeft waarschijnlijk eerder een betonschaar bij zich dan een theelepeltje
maar...ZELFS op Floris' oneten ziet dit er gelikter uit dan twee oogjes met een hangslot
maar...ZELFS op Floris' oneten ziet dit er gelikter uit dan twee oogjes met een hangslot
gone
Re: 2001 Defender 90 TD5 deursloten
Dommel schreef:Ik zie het ja. Waarom dan niet twee oogjes gemonteerd en een gewoon hangslot gebruikt?
Ja, Hallo zeg..!
Net als de bommenluiken van een Lancaster, graag wel een beetje in stijl ja!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: 2001 Defender 90 TD5 deursloten
Nou moe. Boven staat de prijs voor een set van 3 cylinders van Land Rover zelf en daaronder aftermarket.
Snap daar niets van. Voor 10 GBP kan je geen kwaliteit verwachten. Maar de vraag is natuurlijk of die van LR wel echt veel beter zijn.
Snap daar niets van. Voor 10 GBP kan je geen kwaliteit verwachten. Maar de vraag is natuurlijk of die van LR wel echt veel beter zijn.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: 2001 Defender 90 TD5 deursloten
ErwinD90 schreef:Nou moe. Boven staat de prijs voor een set van 3 cylinders van Land Rover zelf en daaronder aftermarket.
Snap daar niets van. Voor 10 GBP kan je geen kwaliteit verwachten. Maar de vraag is natuurlijk of die van LR wel echt veel beter zijn.
Het uittesten kost je £ 9.25 en enige klus-tijd.
Die van LandRover zelf zijn namelijk niet bijzonder goed.
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 2001 Defender 90 TD5 deursloten
en bij de dealer in Nederland kost zo'n setje (MTC6504) dan € 80,45 inclusief BTW, dus goedkoper dan Rimmerbros
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten