2001 Defender 90 TD5 deursloten

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim

Re: 2001 Defender 90 TD5 deursloten

Berichtdoor tim » 31 Jan 2016, 23:27

Ik kan hoegenaamd qwa buitenkant geen kwaliteitsverschil ontdekken tussen oem en aftermarket.
Het enige verschil is dat de aftermarketversie die ik had gekocht bij budget, iets minder diep is dan de originele cilinder.
Het scheelt iets van 2 mm, spannend..
Maw: een oem cilinder ligt qwa voorkant gelijk met het plestic van je handvat, de aftermarket versie valt iets naar binnen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 01 Feb 2016, 05:23

Roger B. schreef:en bij de dealer in Nederland kost zo'n setje (MTC6504) dan € 80,45 inclusief BTW, dus goedkoper dan Rimmerbros

Dank voor deze informatie Roger. Het was maar even een lukrake zoektocht om wat meer te weten te komen. Maar het verschil is desalniettemin opmerkelijk. Ik wil gewoon alleen maar mijn deur kunnen afsluiten. Op oudjaarsdag toen de zaak dicht was maar er wel een levering achter de poort was geschoven heeft een of andere idioot de moeite genomen om over de schutting te klimmen en twee kratten Westmalle open te maken en leeg te schudden voor 7,80Euro statiegeld. Aanvankelijk wilde ik nog mijn petje afnemen voor de keuze om wat te drinken / stelen want er stond bijvoorbeeld ook Tripel Karmeliet. Tot ik de dopjes in een hoekje zag liggen. De eerste keer in elf jaar dus de schade valt mee. O nee, nu lieg ik. De fijne fiets die ik van Edward kocht is ook van die plek vervreemd.
Er ligt doorgaans niet echt veel van waarde in mijn auto maar zo nu en dan heb ik dat wel. Een afgesloten deur is ieder geval een eerste ontmoediging. Omdat ik op nogal ongebruikelijke tijden werk zie ik onderweg naar huis met regelmaat gastjes gewoon aan alle deuren rammelen.
Maatregelen tegen diefstal van het voertuig zelf beschouw ik als een heel ander verhaal. Maar ik wil wel een deugdelijk product gebruiken. Degelijk hang- en sluitwerk voor een huis-, tuin- en achterdeur kost vaak net zoveel als de deur zelf. En goedkoop is in mijn ervaring meestal duurkoop. Dat aftermarket veelal iets goedkoper is vind ik begrijpelijk maar dit verschil is mij te gortig. Of de sloten van LR zelf zijn goed, wat duidelijk betwistbaar is, of de sloten van de ander zijn nog slechter, wat in de lijn der verwachting ligt.

Vergelijking: als liefhebber van een wat zwaarder bier kan je voor nog geen 1 Euro een halve liter 8,6 kopen. Voor meer dan twee keer zoveel koop je 33 cl. Rochefort 8. Ik wil een Rochefort 8! Of een Sherry Cask Macallan 12 ipv JW Red Label.

Ik heb meer ervaring en verstand van drank. Of dat nou iets heel erg positiefs is is een heel andere vraag. :D
Maar ik werk aan die vaardigheden mbt mijn Land Rover.

Dus wie kan mij vertellen welke sloten ik kiezen moet?
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Feb 2016, 12:11

Gewoon de originele. De aftermarket zijn nog vaker met universele sleutels als een nagelvijl oid open te draaien. ;)

Geen OEM is niet altijd per sé slechter dan origineel, maar beter is het ook maar zelden......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 16 Mei 2016, 23:41

ErwinD90 schreef:. Laatst las ik ergens een bericht van een verbaasde Defender eigenaar die zijn slot had vervangen en met de oude sleutel de deur gewoon open kreeg. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Vandaag moest ik even aan dit stukje denken, heb een 110 rijder kunnen redden die zijn sleutel in de auto had laten liggen met de deuren op slot.

Auto even voor hem geopend met mijn sleutel :lol:

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Mei 2016, 10:10

Ron63 schreef:
ErwinD90 schreef:. Laatst las ik ergens een bericht van een verbaasde Defender eigenaar die zijn slot had vervangen en met de oude sleutel de deur gewoon open kreeg. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Vandaag moest ik even aan dit stukje denken, heb een 110 rijder kunnen redden die zijn sleutel in de auto had laten liggen met de deuren op slot.

Auto even voor hem geopend met mijn sleutel :lol:

Dit is overigens niet per se een LandRover related grapje.

Lang geleden toen mijn wederhelft een mexico-beige Golfje diesel had ontdekten we dat de sleutels van het witte Golfje diesel van mijn schoonbroer ook de mexico-beige auto open kregen, en dat niet alleen, je kon er ook mee starten - omgekeerd kwam je minder ver: met de "foute" sleutels kreeg je de witte wel open maar ze pasten niet 100% op het contact-slot.

Groeten MarcS

paul k

Berichtdoor paul k » 17 Mei 2016, 11:36

Zo heb ik op een parkeerterrein een paar Astra's de deuren horen ontgrendelen met 1 afstandbediening. :D :D

Als beveiligingsexpert kan ik melden dat beveiligen vooral neerkomt op vertragen.
ook is het belangrijk geen gelegenheid te geven. dus zichtbare aankondigingen werken beter dan onzichtbare.
Als je een stuurdisk geplaatst hebt, zorg er dan voor dat de wielen zo dwars mogelijk staan onder de auto.

Hoe groter de vertraging, hoe groter de kans op een niet-succesvolle ontvreemding.
Deursloten verbeteren is leuk voor kinderen. De auto onder stroom zetten is veel effectiever, maar dat schijnt niet te mogen.... ;)

je gaat/kan niet 100% voorkomen dat je auto wordt opengebroken en/of gejat ( binnen de wettelijk gestelde kaders ..) Je kan er wel voor zorgen dat de dief "er niet aan wil beginnen" of zoveel hobbels/hindernissen moet nemen, dat hij op voorhand er niet aan gaat beginnen en áls hij toch een poging doet, binnen 2 minuten betrapt wordt.

Dus zichtbare ontmoedigingen werken het best.

Groet, Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Terug naar “Techniek”