Bedankt alvast voor alle adviezen
gereviseerde bak defender 2008 x-tech
Re: gereviseerde bak defender 2008 x-tech
Ik heb zaterdag de auto gekocht dus het gaat goed komen.
one-ten schreef:Ik heb hier vele vele vele defecte R380's gehad. Meestal ontplofte lagers of tandwielen van achteruit of vijfde versnelling. Standen van rond de 250.000 km kwamen hier vaak bij voor (inclusief mijn eigen D2 TD5 bij 350.000). Ook veel van de revisiebakken van Ashcroft binnen korte tijd weer defect terug gehad, en ook al een keer een revisiebak van VIS binnen een jaar weer stuk. Wel altijd netjes geholpen qua garantie, maar blijft vervelend voor klant en voor mij.
Ik moet bekennen dat ik een stuk minder puma's in mijn klantenkring heb, maar ik heb nog geen zesbak gewisseld. En ik heb één klant met een Puma met een miljoen km op de teller en die heeft nog de originele bak en is nog helemaal goed. We hebben alleen helemaal in het begin een keer de uitgaande as vervangen, want daar zit (of zat) een ontwerpfoutje in. Maar dat is een relatief kleine reparatie en daarna komt het in de regel niet terug.
Deze auto heeft wel weinig lastwisselingen te verwerken, want rijdt vrijwel alleen maar snelweg want hij wordt gebruikt om met een autoambulance er achter door heel Europa auto's te halen en te brengen. Ding staat nooit stil, wordt door meerdere chauffeurs bereden en gaat meteen weer weg als de auto is afgeladen. Nagenoeg geen problemen gehad. Originele verstuivers, wel een paar VCV klepjes, en natuurlijk normale slijtage delen. Wat kleine electronica storinkjes achter het dashboard door een kortsluitinkje.
Zelf sinds kort ook een 130 TD4 met maar 90.000km op de teller, maar rijdt minder goed dan die met een miljoen...
Klinkt hoopvol!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
-
Landmarcs
Houston schreef:one-ten schreef:Zelf sinds kort ook een 130 TD4 met maar 90.000km op de teller, maar rijdt minder goed dan die met een miljoen...
Klinkt hoopvol!
Ik ben ook nog een hele tijd op weg naar het miljoen ...
- ... ik denk niet dat ik het nog ga halen (maar de Defender wellicht wel, als de olie niet voordien op is).
Groeten MarcS