de tussen bak van mijn defender 90 td5 bj 2000 heeft speling op de uitgaande as voorzijde ik wil dit lager vervangen,
mijn vraag ..moet de bak daar voor uit elkaar of kan het lager van buiten af vervangen worden .
gr Dirk
defender td5 90 bj 2000 speling in de tussenbak
-
Roger B.
Re: defender td5 90 bj 2000 speling in de tussenbak
als ik me niet vergis hoeft ie daar niet voor uit elkaar, maar ik zou even documentatie regelen voordat je er aan begint, zonde als je door teveel danwel te weinig aanhaalmoment of niet vervangen van parts die wel vervangen dienen je reparatie maar een kort leven geeft
gone
Hoeveel speling heb je daar dan?
De voorste uitgaande as van de LT230 loopt in een normaal kogellager, niet in een conisch rollager.
Een klein beetje speling daar is volkomen normaal.
Eric.
De voorste uitgaande as van de LT230 loopt in een normaal kogellager, niet in een conisch rollager.
Een klein beetje speling daar is volkomen normaal.
Eric.
hoi Rob / Eric zaterdag gaat de def op de brug dan zal ik de speling op de as eens opmeten en laat het even weten via het forum ,bedankt voor jullie reactie.
gr Dirk.
gr Dirk.
Dit lager is misschien wel bereikbaar, maar die krijg je er nooit uit.
(als de tussenbak nog gemonteerd is)
Er zit namelijk een as in, die er niet uit te halen is.
Enige optie is om de hele tussenbak uit te bouwen, en dan uit elkaar te halen.
Maar dan is het veel verstandiger om alle lagers te vervangen. Heb je meteen weer een bak die er kilometers tegenaan kan.
Kijk eerst eens of de flens waarmee de voorste aandrijfas wordt aangedreven niet los zit. De flens zit met een moer vast, en loopt vaak los.
Succes
Sander
(als de tussenbak nog gemonteerd is)
Er zit namelijk een as in, die er niet uit te halen is.
Enige optie is om de hele tussenbak uit te bouwen, en dan uit elkaar te halen.
Maar dan is het veel verstandiger om alle lagers te vervangen. Heb je meteen weer een bak die er kilometers tegenaan kan.
Kijk eerst eens of de flens waarmee de voorste aandrijfas wordt aangedreven niet los zit. De flens zit met een moer vast, en loopt vaak los.
Succes
Sander
- Ray vd Velden
Tussenbak kan onder de auto blijven en het lager kun je er van buiten af met een slagtrekker er uit trekken.
Komt er met de as waar de flens op gemonteerd wordt uit.
Daar haal je het lager van af nieuwe er op en weer monteren.
Klaar is klara.
Lager zo uit mijn hoofd is een SKF 6207 maar dat moet je ff nakijken nieuwe kering ook niet vergeten.
Dus voor dat lager hoeft de bak niet uit elkaar en onder de auto vandaan.
Komt er met de as waar de flens op gemonteerd wordt uit.
Daar haal je het lager van af nieuwe er op en weer monteren.
Klaar is klara.
Lager zo uit mijn hoofd is een SKF 6207 maar dat moet je ff nakijken nieuwe kering ook niet vergeten.
Dus voor dat lager hoeft de bak niet uit elkaar en onder de auto vandaan.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
-
Roger B.
toch goed onthouden dat jij het zo gedaan had 
gone
Ray vd Velden schreef:Lager zo uit mijn hoofd is een SKF 6207 maar dat moet je ff nakijken.
Lager is 6207-C3
6207 is ook in andere toleranties leverbaar en volgens mijn naslagwerken wordt er C3 voorgeschreven.
Eric