Algemeen, geluidsdemping

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Algemeen, geluidsdemping

Berichtdoor Landmarcs » 11 Jan 2016, 17:17

tim schreef:.... de dikkere profielen van je dak niet hebt gedaan, .... in theorie zouden dat dan toch koudebruggen moeten vormen, .....
verschil tussen theorie en praktijk wellicht?

Ja, er zijn zo koudebruggen, maar je kan ook zeggen het zijn de "condens-afleiders".

De spanten in het dak zijn hol en het is schier-onmogelijk die goed dampdicht in te pakken .... en dus is er altijd een koudebrug en een condens-risico.
Dus is het beter die condens-plekken niet verder in te pakken want je kan erop wachten dat er condens achter de isolatie komt als je de spanten wel inpakt.
Je hebt liever dat die spanten de kans krijgen om periodiek weer te drogen.

Een auto isoleren is sowieso balanceren op het slappe koord: als alles meezit is de buitenkant het meest dampdicht, en dan "mag" je vlgs de regels niet aan de binnenzijde isoleren.

Groeten MarcS

tim

Re: Algemeen, geluidsdemping

Berichtdoor tim » 11 Jan 2016, 19:40

Vincent en Marc, wederom dank.

De dikke spanten laat ik voor wat het is qwa isolatiemateriaal, die anderhalve koudebrug zal de 110 niet opvreten.
Dat dak gaat er al met de aanstaande isolatieronde sprongen op vooruit , dus die paar druppels geloof ik wel.
Ik kijk wel even waar ik het spul van vincent haal, of bij die shop in Dld , of vlak bij mij in Zmeer.
De prijzen liggen redelijk bij mekaar
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Techniek”