Hallo allemaal,
Van de D3 BJ2005 is aan de accuzijde(linkerzijde van motor) de flexibel deel afgescheurd van de cross over pijp van de uitlaat.
weet iemand of deze pijp makkelijk te vervangen is, of kan ik beter proberen hem op een andere manier dicht te krijgen
groeten ralph
D3 2005 Motor 2.7TDv6 cross over pipe reparatie
-
Ralphrutten
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01 Feb 2015, 14:23
- Locatie: 's-Heerenberg
D3 2005 Motor 2.7TDv6 cross over pipe reparatie
Laatst gewijzigd door Ralphrutten op 12 Jan 2016, 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: cross over pipe D3
... oh dear, your year has started badly
Having done the job a number of times I would prefer to have my testicles slowly tightened in a rusty bankschroef than replace it, but these are the instructions.
There are 2 brackets each side that need to be undone and are held on with M6 (8mm heads) bolts.
The centre section is held with a bracket that goes through the bellhousing with a couple of M8 (10mm head)
The bolts that hold the pipe to the manifolds are a total bitch to remove and there is a good chance that you'll snap them too.
Once you have everything undone then you will find that it is impossible to remove the pipe as there is no space between the bulkhead and the bell housing to get it out.
Now it gets interesting.
You can either jack up the engine or lower the gear box the choice is yours ...
Neither work successfully but it gives you a warm fuzzy feeling that you are actually doing something useful.
Eventually it comes out ...
... but actually it's easier to take the body off and less time consuming.
Have Fun
Rob
Having done the job a number of times I would prefer to have my testicles slowly tightened in a rusty bankschroef than replace it, but these are the instructions.
There are 2 brackets each side that need to be undone and are held on with M6 (8mm heads) bolts.
The centre section is held with a bracket that goes through the bellhousing with a couple of M8 (10mm head)
The bolts that hold the pipe to the manifolds are a total bitch to remove and there is a good chance that you'll snap them too.
Once you have everything undone then you will find that it is impossible to remove the pipe as there is no space between the bulkhead and the bell housing to get it out.
Now it gets interesting.
You can either jack up the engine or lower the gear box the choice is yours ...
Neither work successfully but it gives you a warm fuzzy feeling that you are actually doing something useful.
Eventually it comes out ...
... but actually it's easier to take the body off and less time consuming.
Have Fun
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Ralphrutten
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01 Feb 2015, 14:23
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: cross over pipe D3
Hoi Rob,
Waarom begin jij dit jaar met dit verhaal?
Ik lees het al, ga het probleem toch maar anders oplossen.
ik ga zelf een klem maken die aan de ene kant op het flexdeel klemt, en aan de andere zijde op het ronde deel waar de flens aan zit, zal wel even prutsen zijn, maar aangezien ik metaalbewerker ben moet dit lukken
bedankt maar weer voor de leuke Tip
Waarom begin jij dit jaar met dit verhaal?
Ik lees het al, ga het probleem toch maar anders oplossen.
ik ga zelf een klem maken die aan de ene kant op het flexdeel klemt, en aan de andere zijde op het ronde deel waar de flens aan zit, zal wel even prutsen zijn, maar aangezien ik metaalbewerker ben moet dit lukken
bedankt maar weer voor de leuke Tip
Re: D3 2005 Motor???? cross over pipe reparatie
nu nog even het jaar beginnen met topictitels die met: model, bouwjaar en motortype voor zover van toepassing beginnen...................

Ik ben moderator-af.
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: cross over pipe D3
Ralphrutten schreef:Waarom begin jij dit jaar met dit verhaal?
... it could be worse you could have forgotten to say it was a 2.7TdV6
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten