VeeTee schreef:Landmarcs schreef:En ... ik heb wel eens geëtst, ik leef nog maar qua persoonlijke beschermingsmiddelen was het 0,0 ... ik weet nog dat zolang je geen wondjes had je van salpeterzuur verdacht weinig merkt ... totdat je na enige tijd merkt dat het toch echt iets doet.
Ik werk vrijwel dagelijks met geconcentreerde zuren of andere agressieve chemicaliën, en weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Er hoeft maar iets om te vallen, of je krijgt een spatje in je oog etc. etc. vul de rest maar in.
Het is niet voor niets dat meeste ongelukken thuis onder de hobbyisten vallen.
Anyway - 'tis maar een advies hoor, 't zijn mijn handen en ogen niet...
't Was niet thuis maar op school* ... en het was maar goed dat geen enkele inspectie dit gezien heeft.
D'r is ook nooit wat echt misgegaan. En zuren, zelfs de sterkere zijn in het algemeen minder gemeen als loog.
Hoogstens een gat in je broek en vingers alsof je al jaren heel stevig rookt.
Maar goed, ik zou nu ook voorzichtiger zijn, vooral ook omdat je nooit zeker weet dat anderen wel weten wat ze doen.
- * Daar op school waren allerlei andere, 100% illegale substanties ook niet ongewoon, ik heb me daaraan nooit vergrepen.
Liever 96% Salpeterzuur dan 100% illegaal (of 100% ongezond - ik was en ben ook niet van het roken).
Groeten MarcS