Heb uitslag van de test helaas niet gekregen, maar kwam geen probleem uit zeggen ze. Na recente proefrit zeggen ze geen foutcodes meer te zien, maar probleem is er nog steeds.
Ga de geposte adviezen morgen met ze bespreken.
Def 110, 2008 Td4 foutcodes Nanocom
Re: Def 110, 2008 Td4 foutcodes Nanocom
Defender 110 SW 2.4 TDCi Puma, 2008
-
Landmarcs
A_Erven schreef:..... Ze hebben eea getest / gecontroleerd en zijn en zeggen dat het niet de EGR klep is. Ze denken nu dat het of de turbo is of de katalysator. Het wordt dan trial and error, want geen zekerheid natuurlijk dat dit ook de oplossing van het probleem is. ....
In dit soort gevallen, waarbij "denken" wordt gebruikt om een slordige gok te maskeren zei mijn grootmoeder al: "Laat het denken maar over aan een paard, die heeft een veel groter hoofd ...".
Ik vraag me af waarom de meerderheid van de foutmeldingen wordt genegeerd zonder een redelijke verklaring voor dat negeren, dat lijkt meer op de ouderwetse manier van een garage draaiend houden (en een motor wellicht draaiend krijgen): steeds een duurder onderdeel vervangen.
Groeten MarcS
Probleem is opgelost. Het was toch de turbo die niet goed werkte. Is eraf gehaald en revisiebedrijf heeft hem in orde gemaakt. Hoor nu ook weer de turbofluittoon als je toeren maakt
Motor trekt weer als een tierelier.
Motor trekt weer als een tierelier.
Defender 110 SW 2.4 TDCi Puma, 2008