Op zoek naar een reserve LT95 verteld onderstaande lijst (Vis) dat -in tegenstelling tot veel beweringen op het wijde web- niet alle LT95 bakken gelijk zijn. Schijnbaar is een LT95 type 13C (110) niet uitwisselbaar met een 12C (SIII) of een RR (355/356/359). De bak van de 101FC is zeker anders ivm korter bellhouse en prise-as.
Iemand enig idee waarin het type 13C zo afwijkend is van de SIII of RR classic bakken?
groet
Roel
LT95 4-bakken (inclusief tussenbak met transmissierem)
Baknummer beginnend met: Behoort bij voertuig- en motortype: Opmerkingen:
881... Land-Rover Series III V8 Tussenbak vormt een geheel met de hoofdbak, zonder probleem uitwisselbaar met de 12C.
12C... Land-Rover Series III V8 Tussenbak vormt een geheel met de hoofdbak, zonder probleem uitwisselbaar met de 881.
13C... Defender V8 met 4-bak Tussenbak vormt een geheel met de hoofdbak, met geen enkele andere LT95 uitwisselbaar.
355... Range-Rover V8 1970-1983 Tussenbak vormt een geheel met de hoofdbak, zonder probleem uitwisselbaar met de 356 en de 359.
356... Range-Rover V8 1970-1983 Tussenbak vormt een geheel met de hoofdbak, zonder probleem uitwisselbaar met de 355 en de 359.
359... Range-Rover V8 1970-1983 Tussenbak vormt een geheel met de hoofdbak, zonder probleem uitwisselbaar met de 355 en de 356.
LT95 13C niet uitwisselbaar met ander type? Waarom niet?
Re: LT95 13C niet uitwisselbaar met ander type? Waarom niet?
tja, bij Vis heb ik ook wel eens diverse tegenstrijdigheden gezien... even verder goochelen??
http://www.lrfaq.org/RR/RRGearbox.html
http://www.roverhaul.com/gearboxfaq.htm
http://www.lrfaq.org/RR/RRGearbox.html
http://www.roverhaul.com/gearboxfaq.htm
The LT95 gearbox was used from 1969 to 1983 on Range Rovers, all 101s, Stage Is and 90/110s with V8s in 1983/84 and 1985 with Isuzu diesels. All of these boxes use an integral transfer case. The transfer case is a "full time" units with a lockable, mechanical differential. The differential is locked via a vacuum actuator. Overdrives are available that mount off of the PTO flange and replace the transfer case input gear. Note that the gearbox and transfer case use separate sumps. See the transfer case section for information on transfer case ratios.
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten