De flexplaat was helemaal verbogen richting motor. De pomp van de bak verwijderd, daar zitten twee draaiende tandwielen in, waarvan het kleine tandwiel twee nokjes heeft waar de koppelomvormer in moet vallen. Deze twee nokjes zijn helemaal ingesleten.
Doordat de koppelomvormer bij het plaatsen niet in de nokjes van het tandwiel is gevallen, maar er tegenaan heeft het deze nokjes weggesleten. Daardoor werd de pomp toch nog rond gedraaid en kon ik nog rijden omdat de flexplaat de koppelomvormer op zijn plek hield. Uiteindelijk is de flexplaat zover verbogen en het tandwiel ingesleten dat de pomp niet meer draait en de aandrijving wegvalt.
Ik heb de pomp compleet vervangen maar alleen het kleine tandwiel was voldoende geweest. Ik denk zelfs als je de koppelomvormer juist terugplaatst dat het ook goed was geweest. Die koppelomvormer plaatsen is best lastig, hij moet in twee trappen over de as heen vallen en dan ook nog in de nokjes van de pomp. Dit kan je maar op één manier controleren en dat is meten. In mijn geval moet dat 96mm zijn van de koppelomvormer naar de voorkant van de bak.
Al met al weer een ervaring rijker en hij draait weer.