De cross country hier is navigeren met bolletje pijltje en op GPS. Dus dat moet de bijrijder kunnen. Verder moet je een pak hebben (helm en overall). Het gaat op snelheid over de meest beroerde tracks. Meestal twee daagse evenementen. Ruiger dan in de safari rally. Maar toch makkelijk om mee te doen. Een beetje auto met een rollbar is genoeg.
Afgelopen jaren heb ik deze wedstrijden met de motor gereden. En het is helemaal geweldig. Een soort parijs dakar in het klein maar toch goedkoop om mee te doen. Hier in Kenia is het een waar off road paradijs. Zowel met de motor als met de auto.
Voor mensen die ooit naar Kenia toe willen komen. We hebben een kleine lodge en mijn vrouw regelt leuke tripje.
Zie ook: www.bilashakalodge.com
Over de auto: Al opgevallen dat er een aandrijflijn van een Disco II in zit? Maar dan omgekeerd. Het zijn eigenlijk twee chassis voorkanten van een disco II aan elkaar gelast met het benodigde buizenwerk. De assen zijn omgedraaid zodat je weer 5 versnellingen vooruit hebt. Versnellingsbak is R380 met een mechanisme zodat het H patroon weer klopt. ik kan niet wachten totdat de auto hier is. Maar transport zal helaas nog wel even duren.
TD5 Racer
- JoostKenya
Re:TD5 Racer
Hmm....wil hem wel brengen! :P
gefeliciteerd met het vervullen van je droom!
gefeliciteerd met het vervullen van je droom!
Ik snap t,...deels....dus laten we het maar doen!
JoostKenya schrijft:
Voor mensen die ooit naar Kenia toe willen komen. We hebben een kleine lodge en mijn vrouw regelt leuke tripje.
Zie ook: www.bilashakalodge.com
/quote]
Hé Joost, ik keek even op jullie website...gaaf! Daar willen wij ook wel eens heen...
Maarre.....10.000Ksh, hoeveel is dat in oudhollandse euro's?
Groet, Daan
PS. ik dwaal af, heeft niets meer met techniek te maken..... ;)
-
yellowpoint
Joost,
werkelijk fantastische wagen. Als hij net zo goed gaat presteren als hoe hij er uit ziet, kan het alleen maar goed gaan.
Heel veel succes en niet te vergeten, PLEZIER.
Paul
werkelijk fantastische wagen. Als hij net zo goed gaat presteren als hoe hij er uit ziet, kan het alleen maar goed gaan.
Heel veel succes en niet te vergeten, PLEZIER.
Paul
met vriendelijke groet,
Paul
Paul
- JoostKenya
Het heeft erg lang geduurd. Maar dat is zeker vanwege Afrika.
Hier dan wat actie foto's van het eerste oefenwedstrijdje!

Hier dan wat actie foto's van het eerste oefenwedstrijdje!

- blauwelaro
VET :)
Toen ik 17 jaar oud werd kocht ik m'n eerste 88", daarmee heb ik het Land Rover virus opgelopen. Weet nu, éénmaal besmet, gaat 't nooit meer over.
blauwelaro schrijft:
You rang mylord?
Inderdaad wel Vet. Kenia staat nog wel op het verlanglijstje......
Herman
VET :)
You rang mylord?
Inderdaad wel Vet. Kenia staat nog wel op het verlanglijstje......
Herman
Wat een gigantische radiator zit er achter op dat monster!
Hé Joost, mooi ding man! Ik herken veel van de disco inderdaad daaronder. Kun je nog wat vertellen over de motor en eventuele mods? De omgeving ziet er zeker erg mooi uit daar op die foto's!