Heeft iemand voor mij de gouden tip om de voorste slangenklemmen van de Turboslangen af te halen. Ik kom er niet bij zowel rechts als links
Turboslangen Td5
-
Jankouwenberg
Turboslangen Td5
Rovertjes
Heeft iemand voor mij de gouden tip om de voorste slangenklemmen van de Turboslangen af te halen. Ik kom er niet bij zowel rechts als links
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
-
Jankouwenberg
Re: Turboslangen Td5
Ter aanvulling
Heb het werkplaatshandboek erbij gepakt daar staat dat de radiator er uit moet, daar heb ik geen zin in
hoop op een tip die het mogelijk maakt de radiator te laten zitten
Heb het werkplaatshandboek erbij gepakt daar staat dat de radiator er uit moet, daar heb ik geen zin in
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
-
Roger B.
ff geleden... zijn van die verende klemmen toch?
dan doet juist gereedschap wonderen

dan doet juist gereedschap wonderen

gone
Ik kon er precies bij komen met een klein rateltje, kort verlengstukje, knietje en een dopje 7 
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
-
Landmarcs
Rangie schreef:Ik kon er precies bij komen met een klein rateltje, kort verlengstukje, knietje en een dopje 7
Ik ben bang dat Jan niks aan een dopje 7 heeft, maar dat ie van die "K" slangklemmen heeft, van die slangklemmen die al heel wat menselijk DNA hebben verspreid. Kan je er een beetje bij dan gaat het loshalen soms nog heel aardig met een waterpomptang, maar anders ... toch de oplossing die Roger B. aandraagt.
Groeten MarcS
Waterpomptang, eentje die niet telkens verschiet van grijpmaat, en een beetje puzzelen, zo heb ik het gedaan. Zoveel mogelijk ruimte maken door weghalen kappen, losmaken/wegduwen reservoirs e.d. En daarbij toen inderdaad wat DNA verloren, daar heb ik nu van die mooie dunne snijprotectie handschoentjes voor. En als je m mooi pakt bij het terugsschuiven gaat het in één keer goed.
Tooltje van Roger is wel heel mooi, wist niet dat dat bestond
En heb toen de intercooler eruit gehad om schoon te maken zonder de radiator los (als in vloeistofslang los) te maken, dat kan wel.
Maar bedenk mij nu dat die klemmen op de vloeistofslangen zitten en de turboslangen met gewone slangenklemmen maatje 7, dat lukte mij idd met een rateltje met verlengers.
Tooltje van Roger is wel heel mooi, wist niet dat dat bestond
En heb toen de intercooler eruit gehad om schoon te maken zonder de radiator los (als in vloeistofslang los) te maken, dat kan wel.
Maar bedenk mij nu dat die klemmen op de vloeistofslangen zitten en de turboslangen met gewone slangenklemmen maatje 7, dat lukte mij idd met een rateltje met verlengers.
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999
-
Jankouwenberg
Dank heren
Heb bedacht het samen te doen met het verversen van mijn koelvloeistof. Dan kunnen er nog wat slangen af en kan ik er beter bij. Ik heb overigens de slangklemmen met dopje 7 dus een kleine ratel zou leuk zijn. Punt is dat bij de montage ervoor gekozen is de slangklemmen van onder aan te draaien. Ik kan de slangklemmoer (hoe noem je dat) niet eens zien van bovenaf.
Nogmaals bedankt voor de tips
Jan
Heb bedacht het samen te doen met het verversen van mijn koelvloeistof. Dan kunnen er nog wat slangen af en kan ik er beter bij. Ik heb overigens de slangklemmen met dopje 7 dus een kleine ratel zou leuk zijn. Punt is dat bij de montage ervoor gekozen is de slangklemmen van onder aan te draaien. Ik kan de slangklemmoer (hoe noem je dat) niet eens zien van bovenaf.
Nogmaals bedankt voor de tips
Jan
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
Met een dremel kapot snerken en normale slangklemmen terugzetten.