maar.... aangezien de ruit toch in nieuw rubber in een frame gezet moet worden.....
als je eigen frame niet rot is.... waarom lastig doen? oude ruit er uit snijden, rubber verwijderen en ruit in nieuw rubber in originele frame zetten.... ruit in frame zetten is echt het minst lastig bij gemonteerd frame
voorruit 110/'84
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: voorruit 110/'84
gone
Re: voorruit 110/'84
Het enige voordeel wat ik me kan bedenken is dat als je het frame op schaagjes oid voor je hebt liggen, de ruitvervanging een slag makkelijker en risicolozer zal gaan.
plus wellicht een motorkap die geen ellende voor z'n kiezen zal krijgen.
ik lees vaak dat zo'n ruit vervanging best nog wel een taaie klus is.
dan heb ik het liever allemaal los voor me liggen
plus wellicht een motorkap die geen ellende voor z'n kiezen zal krijgen.
ik lees vaak dat zo'n ruit vervanging best nog wel een taaie klus is.
dan heb ik het liever allemaal los voor me liggen
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: voorruit 110/'84
Roger B. schreef: ruit in frame zetten is echt het minst lastig bij gemonteerd frame
Precies, en dan het liefst met 2 of 3 man. Ik heb een keertje een (nieuwe) voorruit in mijn 300 Tdi gezet (een man in de auto aan het 'koordje' trekken en iemand buiten de auto de ruit aandrukken, en maar wat blij dat er nog even een derde persoon kwam kijken, kon die ook nog even meehelpen duwen).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: voorruit 110/'84
wij deden het idd altijd met twee man buiten (eentje links, eentje rechts) en eentje binnen die het koortje langs het rubber trekt, veel vaseline spray op ruitframe en op het rubber en dan nog stevig drukken en kloppen 
gone
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: voorruit 110/'84
tim schreef:Het enige voordeel wat ik me kan bedenken is dat als je het frame op schaagjes oid voor je hebt liggen, de ruitvervanging een slag makkelijker en risicolozer zal gaan.
plus wellicht een motorkap die geen ellende voor z'n kiezen zal krijgen.
ik lees vaak dat zo'n ruit vervanging best nog wel een taaie klus is.
dan heb ik het liever allemaal los voor me liggen
en als het al zo veel moeite kost bij een frame dat VAST in een auto zit.... hoe denk je dan dat het zal gaan bij een frame dat los op een paar schraagjes ligt? bij een voorruit vervanging bij een defender druk je de ruit met de rubber er omheen STEVIG tegen het frame en dan met een koord trek je de flap van het rubber over de rand van het frame... dat gaat met wat kracht en weerstand gepaard ...dat lukt je niet bij een frame dat los op een stel schragen ligt.... en als je bang bent van je motorkap pak je die even in drie tellen van de auto af
gone
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: voorruit 110/'84
Erik Peters schreef:Roger B. schreef: ruit in frame zetten is echt het minst lastig bij gemonteerd frame
Precies, en dan het liefst met 2 of 3 man. Ik heb een keertje een (nieuwe) voorruit in mijn 300 Tdi gezet (een man in de auto aan het 'koordje' trekken en iemand buiten de auto de ruit aandrukken, en maar wat blij dat er nog even een derde persoon kwam kijken, kon die ook nog even meehelpen duwen).
Precies, ik verbruik meer voorruiten als koplampjes ... 3 man is verreweg het handigst.
Vlot en netjes werken heeft ook als voordeel dat de kans groot is dat het ruitrubber glad erin gaat en niet lekt.
Groeten MarcS
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: voorruit 110/'84
Roger B. schreef:wij deden het idd altijd met twee man buiten (eentje links, eentje rechts) en eentje binnen die het koortje langs het rubber trekt, veel vaseline spray op ruitframe en op het rubber en dan nog stevig drukken en kloppen
Overigens had ik het rubber ingesmeerd met bandenmontage'vet'. Dat ging ook.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: voorruit 110/'84
omdat binnen een ruit in een frame zetten wat makkelijker is dan op straat te staan ... zeker met dit weer...
frame omzetten ( met nieuw rubber) lijkt me makkelijker... 
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: voorruit 110/'84
ppw schreef:omdat binnen een ruit in een frame zetten wat makkelijker is dan op straat te staan ... zeker met dit weer...frame omzetten ( met nieuw rubber) lijkt me makkelijker...
Investeer in wat smeergeld (in plaats van zelf klooien met glijmiddel), en rijdt langs een ruitenboer met wat ervaring, dan sta je niet op straat te klooien.
(Heb je een iets riantere verzekering dan vergoedt die een groot deel bij ruitschade, dat maakt het allemaal nog weer makkelijker.)
Het zal best ook kunnen met een los raam, als je het raam maar goed genoeg klem kan zetten, in de auto gemonteerd zit het al kant en klaar klem.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten