Beste,
Aangezien mijn motor een defect heeft, mijn assen gereviseerd moeten worden, nieuwe veren en schokbrekers en meteen maar alle rubbers vervangen. En dit wil ik allemaal zelf gaan doen Maar hij past dus niet in de garage. Huh? nee past niet! Dus dacht ik. ik verwijder de body zet mijn mudjes erop dan past die wel. dan kan ik meteen het chassis goed onderhanden nemen voordat er gaten in vallen. Maar nu de de hele body verwijderen. Maar hoe. op de meeste filmpjes duur zo'n body wissel 10 min dus daar zie ik niet veel. iemand tips?
grtz
Body verwijderen Defender 110 Td5 2002
Body verwijderen Defender 110 Td5 2002
in order of appearance
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Body verwijderen Defender 110 Td5 2002
restauration manual aanschaffen?
tja, wings kun je er zo al vanaf halen
dak eraf
zijwanden van de tub
deuren er uit
voorruit er af
vloerplaten en seatbase eraf
tub van het chassis
shutbord er eventueel ook nog vanaf..
tja, wings kun je er zo al vanaf halen
dak eraf
zijwanden van de tub
deuren er uit
voorruit er af
vloerplaten en seatbase eraf
tub van het chassis
shutbord er eventueel ook nog vanaf..
gone
Re: Body verwijderen Defender 110 Td5 2002
restauration manual aanschaffen?
heb je die dan al van een 2002 TD5???
die body schroeven die ga ik wel vinden maar als er leidingen zijn?
Die vind ik ook wel maar ben graag beetje voorbereid.
Wat weegt zo'n body compleet trouwens als ik die vanaf de voorruit tot
achterdeur in 1 keer eraf haal of is dat niet te doen.
in order of appearance
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
Re: Body verwijderen Defender 110 Td5 2002
Body gewoon in elkaar laten zitten inclusief de neus. Alle bouten van body aan chassis los, alle elektra los, rem en koppeling leidingen, leigingen van de kachel en evt airco, vergeet de massadraden aan de bak, handrem, etc niet.
Dan met een 2 kolommer, heftruck, telescoopkraan of wat dan ook de body eraf tillen en wegzetten, chassis naar binnen rollen en aan het werk
Stiekem best een flinke klus
Dan met een 2 kolommer, heftruck, telescoopkraan of wat dan ook de body eraf tillen en wegzetten, chassis naar binnen rollen en aan het werk
Stiekem best een flinke klus
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Body verwijderen Defender 110 Td5 2002
ik ging er van uit dat er een plaats/apparatuur gebrek zou zijn om de body in zijn geheel te verwijderen/op te slaan....
accu kabels uit seatbase naar motor/chassis/versnellingsbak
elektra bij achterlicht
elektra door schutbord
remleidingen en koppelingsleiding
doorvoer van versnellingspoken
koelwater aansluiting kachel
eventueel aircoleidingen
is zo 1,2,3, waar ik aan denk van verbindingen tussen body en de rest
accu kabels uit seatbase naar motor/chassis/versnellingsbak
elektra bij achterlicht
elektra door schutbord
remleidingen en koppelingsleiding
doorvoer van versnellingspoken
koelwater aansluiting kachel
eventueel aircoleidingen
is zo 1,2,3, waar ik aan denk van verbindingen tussen body en de rest
gone
Re: Body verwijderen Defender 110 Td5 2002
Als t in stukken kan, dak en zij panelen enzo, das nog beter.
kraan en heftruck enz is een wensdroom....
maar idd, het is toch meer dan ff "stiekum" 8 bouten loshalen.
ik ga zien hoever ik ga komen eerst ff de garage opruimen.
zal tzt wel wat foto's plaatsen dan kan iedereen lachen...hahahaha
bedankt voor de ideeen tot nu toe.
de Td5 gaat dus uitelkaar voor water lek naar olie te verhelpen.
wat is de meest voor de handliggende plaats?
en wat is zin vol om ook meteen te vervangen zoals keringen en
disti enzo?
kraan en heftruck enz is een wensdroom....
maar idd, het is toch meer dan ff "stiekum" 8 bouten loshalen.
ik ga zien hoever ik ga komen eerst ff de garage opruimen.
zal tzt wel wat foto's plaatsen dan kan iedereen lachen...hahahaha
bedankt voor de ideeen tot nu toe.
de Td5 gaat dus uitelkaar voor water lek naar olie te verhelpen.
wat is de meest voor de handliggende plaats?
en wat is zin vol om ook meteen te vervangen zoals keringen en
disti enzo?
in order of appearance
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Body verwijderen Defender 110 Td5 2002
voor de hand liggend..... koppakking of oliekoeler voor beide niet nodig de hele auto uit elkaar te halen 
sterker nog, de motor hoeft er daar nieteens voor uit de auto....
als je de motor uit elkaar haalt... vervang dan alle pakkingen en keerringen..
distributie is een ketting waar volgens mij geen vervangtermijn voor staat. ken een Td5 met ruim 500k op de teller die nog nooit open geweest is
sterker nog, de motor hoeft er daar nieteens voor uit de auto....
als je de motor uit elkaar haalt... vervang dan alle pakkingen en keerringen..
distributie is een ketting waar volgens mij geen vervangtermijn voor staat. ken een Td5 met ruim 500k op de teller die nog nooit open geweest is
gone
Re: Body verwijderen Defender 110 Td5 2002
Je kan ook eventueel je banden leeg laten lopen als hij te hoog is.

- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Body verwijderen Defender 110 Td5 2002
conny schreef:Je kan ook eventueel je banden leeg laten lopen als hij te hoog is.![]()
On 205R16 wielen van een Rangerover eronder. Die moet je toch wel bijna gratis kunnen krijgen.
Nee de body eraf halen om aan de assen en motor te werken vind ik een slecht plan. Het geeft heel veel extra werk op niets af. En je moet maar hopen dat alles weer netjes terug komt.
Re: Body verwijderen Defender 110 Td5 2002
Gewoon de wielen eraf pakken en de wagen op 'hondjes' naar binnen rijden. Al vaker gedaan. Niet vanwege de hoogte maar omdat we de wielen nodig hadden.
Twee blokken op ieder hondje schroeven om de hoogte vd diff te overbruggen en klaar. Ik had 1 cm onder de beschermplaten vd remschijven over.

Twee blokken op ieder hondje schroeven om de hoogte vd diff te overbruggen en klaar. Ik had 1 cm onder de beschermplaten vd remschijven over.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten