Deze:
Ook anno 2015 zitten de koplampen nog steeds met zo'n ringetje en drie ienimieni kleine parkertjes vast.....
De heldere lampen zijn net iets kleiner van diameter en dus past het allemaal niet zo mooi. Op de 130 had ik RVS exemplaren die pasten iets beter.
Def 2001 Td5 nieuwe koplampen, wie heeft goede ervaring...
Re: Def 2001 Td5 nieuwe koplampen, wie heeft goede ervaring.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
De zgn. "Headlight bezel", nr. 4 op de tekening.
Bij mijn conversie naar Crystal Clear koplampen was het ook een gepruts om ze met de bestaande ringen te plaatsen, schijnbaar zijn de Crystal Clear koplampen een fractie kleiner qua diameter.
Samen met een goed lamp erin (bv Philips Night Guide) en Zweedse lightverster een van de top3 "must do mods"...
Edit: @Ed, je kan sneller tikken als ik...
Bij mijn conversie naar Crystal Clear koplampen was het ook een gepruts om ze met de bestaande ringen te plaatsen, schijnbaar zijn de Crystal Clear koplampen een fractie kleiner qua diameter.
Samen met een goed lamp erin (bv Philips Night Guide) en Zweedse lightverster een van de top3 "must do mods"...
Edit: @Ed, je kan sneller tikken als ik...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Hier heb je ze zelfs met een dichte pastic achterbak:
http://www.johncraddockltd.co.uk/land-r ... astic.html
http://www.johncraddockltd.co.uk/land-r ... astic.html
Failing to prepare is preparing to fail!
Peu schreef:Ik heb zowel de "Boomslang" lichtversterker, als de heldere koplampen erin zitten. Let op: koop de koplampen gelijk samen met 2 nieuwe ringen, die laatste paste niet echt lekker bij mij. Scheelde ca. 0,5 cm maar heb dit wel voor elkaar gekregen. De 3 bevestigings lips iets verbogen en daarna met kit het geheel nog wat verlijmd!
Ik gebruik nu sinds 8 mnd Osram H4 Nightbreaker lampen voor het beste resultaat...
Toch wil ik t.z.t over op LED
Waarom toch overstappen op LED? Duurzaamheid?
Ik zit ook al een poosje te kijken naar wat LED oplossingen, maar ik vind ze minder mooi in de optiek (het lichtbeeld is toch heel anders dan bij de ronde koplampen). Wat betreft lichtopbrengst weet ik niet of de € 500 voor een set (volgens mij ben je dat nu gauw kwijt) opweegt tegen de betere verlichting. Heb je daar ervaring mee? Zo niet, iemand anders?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
LED heeft een mooie brede bundel en licht alles beter uit. Meer Lumen ook! Het is mij ook nog te duur. De Trucklite is de goedkoopste €575,00 per set, maar vind deze inderdaad lelijk. De JP Speakers zijn wel een stuk duurder (waren hier in de groupbuy ca €690,00 uit mijn hoofd). Verder spaar ik dan mss een paar verstralers mee uit (Alhoewel je wel weer een paar koplamprekjes oid ervoor moet hebben om diefstal te voorkomen!!)Coen83 schreef:Peu schreef:Ik heb zowel de "Boomslang" lichtversterker, als de heldere koplampen erin zitten. Let op: koop de koplampen gelijk samen met 2 nieuwe ringen, die laatste paste niet echt lekker bij mij. Scheelde ca. 0,5 cm maar heb dit wel voor elkaar gekregen. De 3 bevestigings lips iets verbogen en daarna met kit het geheel nog wat verlijmd!
Ik gebruik nu sinds 8 mnd Osram H4 Nightbreaker lampen voor het beste resultaat...
Toch wil ik t.z.t over op LED
Waarom toch overstappen op LED? Duurzaamheid?
Ik zit ook al een poosje te kijken naar wat LED oplossingen, maar ik vind ze minder mooi in de optiek (het lichtbeeld is toch heel anders dan bij de ronde koplampen). Wat betreft lichtopbrengst weet ik niet of de € 500 voor een set (volgens mij ben je dat nu gauw kwijt) opweegt tegen de betere verlichting. Heb je daar ervaring mee? Zo niet, iemand anders?
Alles wat er niet op zit, kan nl ook niet kapot gaan
Failing to prepare is preparing to fail!
De huidige led geven absoluut geen beter licht en zeker geen mooier lichtbeeld. In tegendeel, diepte zien met die dingen is gewoon kut.
De prijs kan mij weinig schelen als de kwaliteit dan maar overeenkomstig die prijs is en dat is absoluut niet het geval. Zelfs de Nolden lampen vind ik onder de maat......
Zal vast veranderen, maar voor nu is dat geld verbranden op niks
De prijs kan mij weinig schelen als de kwaliteit dan maar overeenkomstig die prijs is en dat is absoluut niet het geval. Zelfs de Nolden lampen vind ik onder de maat......
Zal vast veranderen, maar voor nu is dat geld verbranden op niks
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:De huidige led geven absoluut geen beter licht en zeker geen mooier lichtbeeld. In tegendeel, diepte zien met die dingen is gewoon kut.
Edward zegt het weer eens zonder meel in de mond, maar het komt in ieder geval overeen met mijn ervaringen met divers LED-licht.
Tegelijk ik het wel zo dat de ontwikkeling vlot gaat, een paar jaar geleden waren LED-zaklantaarns vooral een leuk gadget en het enige voordeel was dat ze een laag gewicht aan een lange batterij-duur paarden, de betere LED-zaklantaarns van vandaag zijn enorm veel beter ... maar toch zit er nog steeds iets vermoeiends in het licht. Uiteindelijk heb ik nog steeds meer licht nodig om hetzelfde te zien als met een halogeen-gloeidraad zaklampje. Als het om bijv kampeerlicht gaat ga ik nu wel voor de LED-lampjes, maar een boek erbij lezen ... 't is dan toch vooral heel snel oogjes toe.
Groeten MarcS
-
Roger B.
ken iemand die zijn werkplaats vol heeft hangen met LED lampen, dat geeft op het eerste oog ruim voldoende licht... totdat je een secuur werkje moet doen... moeite met scherpstellen, het gevoel dat je een deel van het spectrum mist..
heb met diverse LED bars op auto's gereden.... en eigenlijk zijn ze allemaal K.. en eigenlijk vind ik een goedkope dan nieteens zo gek veel slechter dan een dure (duurste was een defender met drie balkjes naast elkaar aan het roofrack die 700 euri per stuk kostten) ik vind het vermoeiend licht en tov een goede halogeen verstraler doet het ver voor je weinig
heb met diverse LED bars op auto's gereden.... en eigenlijk zijn ze allemaal K.. en eigenlijk vind ik een goedkope dan nieteens zo gek veel slechter dan een dure (duurste was een defender met drie balkjes naast elkaar aan het roofrack die 700 euri per stuk kostten) ik vind het vermoeiend licht en tov een goede halogeen verstraler doet het ver voor je weinig
gone
Roger B. schreef:ken iemand die zijn werkplaats vol heeft hangen met LED lampen, dat geeft op het eerste oog ruim voldoende licht... totdat je een secuur werkje moet doen... moeite met scherpstellen, het gevoel dat je een deel van het spectrum mist..
Precies! Heb ze in de schuur ook hangen maar als ik een schuifmaat af wil lezen moet ik de meubelmakerij in lopen om onder de ouwe Philips daglicht TL's te zien wat er staat.
Edward van Vugt
-
Roger B.
laat dat ook maar weg.... gaat over jouw werkplaats bokkel..l

gone