Hallo iedereen,
tijdens een rit vanochtend begon m'n 110 bij het optrekken te schudden en bleef dat doen. Als ik de koppeling intrap hoor je duidelijk dat de motor niet regelmatig loopt en echt veel vermogen heeft hij ook niet meer. Tevens blaast de kachel geen warme lucht meer. Iemand enig vermoeden of richting waar ik naar zou moeten kijken? Alle niveaus lijken op peil te blijven..
Gr Chris
110 2003 TD5 geen vermogen
Re: 110 2003 TD5 geen vermogen
Ook de rode stekker op de ECU losgehaald maar die lijkt schoon 
Re: 110 2003 TD5 geen vermogen
Klinkt als een cilinder die niet meedoet. Mijn eerste actie zou zijn om er een computer aan te (laten) hangen om zeker te weten dat alle vijf de verstuivers hun werk doen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: 110 2003 TD5 geen vermogen
Ok Edward, maar waarom zou die kachel dan zomaar koude lucht gaan blazen?
Re: 110 2003 TD5 geen vermogen
Goeie vraag, ben ook geen monteur.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: 110 2003 TD5 geen vermogen
Edward schreef:Goeie vraag, ben ook geen monteur.![]()
Met één cylinder minder heeft ie rekenkundig 20% minder vermogen en ook 20% minder warmte-ontwikkeling.
20% minder op toch al niet veel warmte is misschien wel koud.
Groeten MarcS
Re: 110 2003 TD5 geen vermogen
Ja dat klinkt best aannemelijk
Zou het verstandig zijn op de overgebleven cilinders naar een garage te rijden?
Re: 110 2003 TD5 geen vermogen
Chris1980 schreef:Ja dat klinkt best aannemelijkZou het verstandig zijn op de overgebleven cilinders naar een garage te rijden?
Ik geloof van niet. Mij werd geadviseerd daar zo min mogelijk mee te rijden iig.
Wat bij mij toen werkte (had olie in de kabelboom bovenop het blok, het bekende euvel), was als hij op 4 cilinders liep om ff de motor uit te zetten en aan te zetten. Als het een permanent probleem is werkt dat natuurlijk niet.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Re: 110 2003 TD5 geen vermogen
Ik vind het nooit verstandig om met een kapot blok te rijden, zeker niet als je niet weet wat er aan de hand is. Teveel wagens gezien bij de garage die net in de laatste meters het blok sloopten.......
Met een touw en een andere auto ervoor is het niet verder rijden......

Met een touw en een andere auto ervoor is het niet verder rijden......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: 110 2003 TD5 geen vermogen
Na een nachtje slecht slapen
vandaag op m'n gemak e.a doorgelopen. En ik haal de stekker van kabelboom los op het blok en ja hoor....Bedankt Coen! Effe doorgeblazen en nu loopt hij weer als een zonnetje. Aan de ECU kant (rode stekker) is niets te zien. Is het verstandig om wat remmenreiniger te gebruiken om e.a beter te ontvetten? Maar wel tijd voor een nieuwe kabelboom dus. Is dat een prijzig onderdeel?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten