110 2003 TD5 geen vermogen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: 110 2003 TD5 geen vermogen

Berichtdoor Coen83 » 07 Dec 2015, 20:09

Chris1980 schreef:Na een nachtje slecht slapen :( vandaag op m'n gemak e.a doorgelopen. En ik haal de stekker van kabelboom los op het blok en ja hoor....Bedankt Coen! Effe doorgeblazen en nu loopt hij weer als een zonnetje. Aan de ECU kant (rode stekker) is niets te zien. Is het verstandig om wat remmenreiniger te gebruiken om e.a beter te ontvetten? Maar wel tijd voor een nieuwe kabelboom dus. Is dat een prijzig onderdeel?


Niet gaan rommelen met remmenreiniger, heeft geen zin, zodra je hem terug plaatst is hij weer vettig, gewoon vervangen. Na verloop van tijd worden de contacten slecht door blootstelling aan olie. Vervangend onderdeel kost 24 pond, kun je geen armoe voor lijen.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: 110 2003 TD5 geen vermogen

Berichtdoor Roger B. » 07 Dec 2015, 21:57

kabelboom in de kop (koop een goede, niet een goedkope) vervangen, de stekkeer die je aan de kop insteekt goed spoelen met remreiniger
gone

Gerard4t
Berichten: 520
Lid geworden op: 08 Sep 2013, 18:38

Re: 110 2003 TD5 geen vermogen

Berichtdoor Gerard4t » 08 Dec 2015, 13:26

Ik heb ooit ook de kabel onder het kleppendeksel moeten vervangen en thuis heb ik de kabel doorgemeten. Eer was niets te vinden! Wellicht dat het alleen de stekerverbindingen zijn die op een gegeven moment slecht contact maken. Dat zou betekenen dat je, als je onderweg met het probleem te maken krijgt, alle stekkertjes even los trekt en weer vastzet. het schuiven van metaal over metaal maakt het contact weer schoon en je kunt weer vooruit.
Overigens, toen ik dus onderweg hoorde dat 1 cilinder niet meer meedeed, je kan dat goed horen, ben ik heel rustig nog even doorgereden naar een parkeerplaats. Ik was al in de bebouwde kom, dus langzaam rijden was geen probleem. De onbalans die ontstaat als 1 cilinder niet meer meedoet is bij hogere toerentallen schadelijker dan bij lagere toerentallen. Overigens is een vijfcilinder nooit zo mooi in balans als een viercilinder.

paul k
Berichten: 302
Lid geworden op: 10 Sep 2014, 12:30

Re: 110 2003 TD5 geen vermogen

Berichtdoor paul k » 08 Dec 2015, 13:34

Ik zou het reinigen van de contacten niet met een remmenreiniger doen, maar met een contactreiniger.
Remmenreiniger is agressiever. Dit onderwerp en welk middel te gebruiken is al eerder besproken geweest. ff een zoekfunctie starten.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: 110 2003 TD5 geen vermogen

Berichtdoor Roger B. » 08 Dec 2015, 13:55

Het gaat niet om het reinigen van de contacten maar om het uit de draden verdrijven van de olie..

Dat zal contactreiniger vast ook doen.... maar remmenreiniger kost geen vermogen in de hoeveelheid die je daar voor nodig hebt op den duur... heb er geen merkbare nadelige gevolgen van ervaren bij de D2
gone

Gerard4t
Berichten: 520
Lid geworden op: 08 Sep 2013, 18:38

Re: 110 2003 TD5 geen vermogen

Berichtdoor Gerard4t » 08 Dec 2015, 20:36

Kontakt60 bevat agressieve zuren, alleen te gebruiken voor toepassingen waar het reinigingsmiddel door spoelen volledig verwijderd kan worden.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten