Ik heb een vraag.
Is het veel werk om een nieuw gegalvaniseerd chassis van Marshland dat bedoeld is voor een 110 V8 om te bouwen
naar een 110 met een 2.25 ltr 4 cylinder die in mijn pick up ligt uit 1983?
Misschien kan iemand mij hier advies kan geven?
Met vriendelijke groet,
Henk
Chassis van V8 ombouwen naar 2.25 4 cyl.
Re: Chassis van V8 ombouwen naar 2.25 4 cyl.
1e: Het makkelijkst is natuurlijk een chassis welke bestemt is voor een 2,25 bestellen.
2e: laten ontzinken, steunen eraf en er aan lassen en opnieuw laten verzinken. Het beste.
3e: makkelijkste, oude er af slijpen, erom heen kaal slijpen en nieuwe steun erop lassen. En in de verf/ coating zetten. Alleen lassen aan kaal gemaakt staal blijft wat spetteren, het zink lijkt ook wel wat is het staal te trekken.
Groet Jan
2e: laten ontzinken, steunen eraf en er aan lassen en opnieuw laten verzinken. Het beste.
3e: makkelijkste, oude er af slijpen, erom heen kaal slijpen en nieuwe steun erop lassen. En in de verf/ coating zetten. Alleen lassen aan kaal gemaakt staal blijft wat spetteren, het zink lijkt ook wel wat is het staal te trekken.
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Landmarcs
Is het niet zo dat Marsland de chassis voor het verzinken aanpast aan de wensen van de besteller?
En als het gaat om een reeds bestaand chassis: er zijn vast genoeg V8 liefhebbers.
Groeten MarcS
En als het gaat om een reeds bestaand chassis: er zijn vast genoeg V8 liefhebbers.
Groeten MarcS
Bij marsland geef je aan wat voor motor, tank je wilt en klaar, dan heb je ook nog de keus om wel of niet thermisch te laten verzinken.
Om een chassis te ontzinken en weer te verzinken word wel heel duur. Een chassis alleen al verzinken is niet goedkoop.
Om een chassis te ontzinken en weer te verzinken word wel heel duur. Een chassis alleen al verzinken is niet goedkoop.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
- JoostKenya
Ik zou zeggen als je toch bezig bent, bouw hem toch meteen om naar V8.
Z'n 110 is geheel origineel, zou doodzonde zijn.
Is gewoon pausmobiel waardig, dat ding.
Is gewoon pausmobiel waardig, dat ding.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Hallo Tim,
Leuk om te lezen dat je hem mooi vindt.
Jij snapt waarom ik hem origineel wil houden.
Ik heb in het verleden al vaker gehoord dat er teveel verprutste auto rond rijden.
Mijn vrouw en ik vinden hem gewoon prachtig en praktisch.
Maar een pausmobiel, das wel een mooi compliment..
Ik heb gehoord dat hij in deze staat €1500,00 tot €2500,00 waard is.
Nou voor dat geld gaat hij ECHT niet weg.
Daar komt nog bij dat als je hem zo ziet staan het een echte Land Rover One Ten pick up is.
Heb alles er nog bij wij zijn de 2e eigenaar sinds 1983 en dat is volgens mij toch wel aardig bijzonder.
Leuk om te lezen dat je hem mooi vindt.
Jij snapt waarom ik hem origineel wil houden.
Ik heb in het verleden al vaker gehoord dat er teveel verprutste auto rond rijden.
Mijn vrouw en ik vinden hem gewoon prachtig en praktisch.
Maar een pausmobiel, das wel een mooi compliment..
Ik heb gehoord dat hij in deze staat €1500,00 tot €2500,00 waard is.
Nou voor dat geld gaat hij ECHT niet weg.
Daar komt nog bij dat als je hem zo ziet staan het een echte Land Rover One Ten pick up is.
Heb alles er nog bij wij zijn de 2e eigenaar sinds 1983 en dat is volgens mij toch wel aardig bijzonder.
-
Roger B.
Koop dan het juiste chassis...je gaat toch niet klooien aan een verzinkt v8 chassis om er een 4cil in te lepelen als je de waarde van een onverprutste inziet???
gone
Je heb gelijk.
Heb alleen zoiets van €2800,00 voor een nieuw chassis dat moet toch beter kunnen?
Wat vind jij?
Heb alleen zoiets van €2800,00 voor een nieuw chassis dat moet toch beter kunnen?
Wat vind jij?
Je kunt due en verzinkt V8 chassis vinden voor veel minder. Ervan uitgaande dat daarbij alleen de motormounts op een andere plek zitten zou ik gewoon dat chassis pakken en aanpassen.
Voor de look wil je toch het hele chassis zwart schilderen, een verzinkte verkloot de hele uitstraling van een verder originele wagen en die paar plekken zijn gewoon goed bij te werken.
Is het omdat een V8 chassis nieuw veel goedkoper is dan laat je hem blank hierheen komen, aanpassen en dan hier verzinken.
Overigens is een helemaal originele 110 met alleen een matig chassis met gemak het dubbele waard van wat je opgeeft en als de lak echt netjes is en de deuren, schutbord en andere bekende plekken roestvrij dan zit je zo op 7500 euri of zelfs nog wat meer......
Voor de look wil je toch het hele chassis zwart schilderen, een verzinkte verkloot de hele uitstraling van een verder originele wagen en die paar plekken zijn gewoon goed bij te werken.
Is het omdat een V8 chassis nieuw veel goedkoper is dan laat je hem blank hierheen komen, aanpassen en dan hier verzinken.
Overigens is een helemaal originele 110 met alleen een matig chassis met gemak het dubbele waard van wat je opgeeft en als de lak echt netjes is en de deuren, schutbord en andere bekende plekken roestvrij dan zit je zo op 7500 euri of zelfs nog wat meer......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968