series 3 mil kachelventilator draait niet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
piet_g

Re: series 3 mil kachelventilator draait niet

Berichtdoor piet_g » 29 Feb 2016, 22:51

interesting, want bij mij zit er toch echt een soort grote weerstand spoel voor de ventilator om deze van 12 naar 24V te krijgen. theoreties zou de weerstand van de motor gelijk moeten zijn aan die van de voorschakelweerstand omdat je de spanning wilt halveren bij de stroom welke de motor trekt.

maar als je idd de spanning direct op de motor hebt, dan heb je wel eens kans dat je hem het laatste tikje gegeven hebt, alhoewel ik er vanuit ga dat hij gewoon overleden is, gezien hij ook weer wat jaartjes oud is.

hopenlijk werkt de nieuwe weer wel. wel vaag trouwens dat hij daarop afgekeurd is, want de laatste keer dat ik op het keuringsstation was, had men er niet eens naar gekeken..
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Feb 2016, 22:58

vind ik niet zo raar, volgens mij is werkende voorruit ontwaseming een APK eis en valt een series/defender niet onder de uitzonderingen
gone

Duurland

Berichtdoor Duurland » 27 Mar 2016, 22:04

Update: Ik heb bij Ron Bolleboom een 24 VDC motor gekocht uit een LW. Deze samengebouwd met de ventilator en vervolgens ingebouwd. Motor draait correct en de nieuwe APK is weer een feit. De motor in deze LR is wel degelijk 24 VDC
Landrover series 3 '81 diesel 109 stawag marine uitvoering

If it doesn't fit, use a bigger hammer!

Terug naar “Techniek”