disco2002 Td5 M+S Klik-Klik

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Peu

Re: disco2002 Td5 M+S Klik-Klik

Berichtdoor Peu » 08 Dec 2015, 08:08

..... EG1101 van Exide (via Lasaulec Emmen) Of equivalent FG1101 Fulmen, zelfde accu en via Dabeko Coevorden (of Groningen) te verkrijgen. 110Ah/750A, 349x175x235mm zonder bodemrand....

Succes Jeroen
Failing to prepare is preparing to fail!

Landmarcs

Re: disco2002 Td5 M+S Klik-Klik

Berichtdoor Landmarcs » 08 Dec 2015, 10:06

sleen42 schreef:Vannacht een helder momentje gehad;

als je de stroomkabel aan de startmotor vast draait dan draait ook de bout een stukje mee waaraan deze kabel vast zit.Het gevolg is dat daarom het contactvlak van het plaatje wat daarmee vast zit ook iets draait.Daardoor maakt dit plaatje geen goed contact meer met de ring die de stroom moet geleiden van de ene kant van de het relais naar de andere kant.Hierdoor klikt dus alleen de startmotor maar en verbind het relais de stroom niet door.Nu heb ik vanmorgen even de moer (met de bout,omdat deze behoorlijk vast zit)een klein stukje terug gedraaid; 8-) hij start eerst weer!!

Maar eerst nadat ik een andere accu er in had gezet,dus ja lekker 2 storingen in 1x,dat is lastig zoeken.

Heb al wel een revisiesetje voor de startmotor besteld en ga ook eerst maar een andere accu scoren.Maar als ik dan op 110A zoek,zijn die accu's 39,5 cm lang terwijl ik er maar 34 cm kwijt kan???

Da's mooi, die heldere momentjes in het donker (misschien is het contrast dat 't 'm doet).

Twee problemen in één maken het vinden van de oplossing vaker lastig.

Maar goed, ik had het dus toch half goed, zo lijkt het.

Qua accu, 110 Ah is mooi maar alles van 90 tot 110 Ah met voldoende CCA (voldoende = ± 800) is goed.
Hier: http://www.accudienst.nl/prod/71435/var ... 0x190.html heb je een 100 Ah van 353 mm lengte voor niet te duur (ik heb geen aandelen).

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”