Ik heb mijn Defender 300Tdi net een kleine beurt gegeven en wat mij opviel was dat de ruime klepspeling van klep 8.
Ik kon hier een voelermaat 70 tussen stoppen, dat is dus 0,5 mm te veel speling. Bij de vorige beurt, 10.000 km geleden was dit ook het geval.
Ik draai de borgboutjes altijd netjes met 16Nm vast en de overige kleppen hebben hier geen last van. Behalve klep 7 deze stond 0,3 mm te ver open.
Heeft iemand een idee hoe dit kan komen, is het slijtage of zo?
Stephan
300 Tdi ruime speling klep 8
300 Tdi ruime speling klep 8
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
-
Roger B.
Re: 300 Tdi ruime speling klep 8
onder het schroefje op de klepsteel hoort een hoedje te liggen, is dat wellicht verdwenen?
te grote klepspeling zou betekenen dat de klep niet op de zitting aanligt (of, veel onwaarschijnlijker, dat de klepsteel korter is geworden) Roet aanslag zou oorzaak kunnen zijn van een klep die niet goed sluit...
te grote klepspeling zou betekenen dat de klep niet op de zitting aanligt (of, veel onwaarschijnlijker, dat de klepsteel korter is geworden) Roet aanslag zou oorzaak kunnen zijn van een klep die niet goed sluit...
gone
Roger B. schreef:onder het schroefje op de klepsteel hoort een hoedje te liggen, is dat wellicht verdwenen?
Hoi Roger,
Dat cupje zit op zijn plaats, ik zal de compressie eens meten, wellicht is het inderdaad afzetting op de klep..
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
- Erik Peters
Roger B. schreef:Roet aanslag zou oorzaak kunnen zijn van een klep die niet goed sluit...
Misschien een verstuiver die niet netjes verneveld?
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht