Rock Tree Sliders

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: Rock Tree Sliders

Berichtdoor Erik Peters » 09 Sep 2016, 13:00

Landmarcs schreef:De uitklap-opstapjes hebben duidelijke voordelen, maar ook een duidelijk nadeel ... je ziet ze in de praktijk vaak enigszins in de kreukels (je ziet ze dus ook weinig tweede-hands).

En na verloop van tijd (en bij weinig gebruik) roesten de scharnierpunten vast. Volgens mij ook een reden dat er weinig tweedehands aanbod is. Zo'n opstapje opknappen is al snel duurder dan een nieuwe aanschaffen. Ik heb nog een aantal gebruikte liggen, maar had toch maar 2 nieuwe gekocht (á € 41,- per stuk, excl. verzending vanuit GB).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Sep 2016, 21:54

Peu schreef:Die van PSP zijn erg fraai en van RVS? Laten coaten kan ook.
Nu ben ik mij ook aan het orientren omdat mijn vriendin zicht over de rand van de Recaro's naar buiten laat vallen. De stoelrand doet dan een rek en strek oefening!!
Deze kom ik tegen.....nog duurder,....maar wel heuuuul fraai!!

https://www.nakatanenga.de/zubehoer/sch ... r-defender

Die dure Nakatanenga's zijn vooral duur. Ook een beetje "Duits" dwz net als de VW-Kever treeplank, niet echt een zinvol extra.
Rijd je door de modder, dan ligt de treeplank vol met modder, erger nog, met een beetje vriesweer en zo nu en dan even wat dooi kom je je auto niet meer in .... een beetje halfgedooide sneeuw die weer aanvriest en je staat buiten (of je zit binnen).*

*  Zeg niet dat dit aanvriezen louter theorie is, zelfs met RockSliders die slechts een enkele centimeter uitsteken heb je - bij het "juiste" weer - al ijsaangroei.   Alleen is een smal randje niet direct een hard obstakel.

Qua instappen is er geen enkele winst. Het te overbruggen hoogteverschil is net zo groot. Wellicht is er zelfs verlies bij het uitstappen ... als je nu netaan van de stoel op de grond kan hoppen, dan zorgt een treeplank dat die hop niet meer lekker werkt.

Groeten MarcS

Peu

Berichtdoor Peu » 09 Sep 2016, 22:38

Ik heb vandaag 2 simpele opstapjes besteld.....waarom.....?
Vandaag ook een Garmin aderlating ondergaan. Vrijwillig en na 11 jaar ontevreden gebruiker toch weer een verse Zumo 595 LM Premium gekocht :!:
Failing to prepare is preparing to fail!

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Sep 2016, 23:12

Heb al 10 jaar een Garmin van toen 130 euri. Nooit een kaartupdate gehad en ben d'r nog steeds tevreden mee. :roll: :roll: Vooral de optie "kortste route" is altijd errug spannend! :lol: :lol:

Opstapjes heb ik nog 4 nieuw liggen. Ze passen niet echt onder een Disco....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ernsts

Berichtdoor ernsts » 10 Sep 2016, 11:58

Houston schreef:
Twi schreef:Ik dacht meteen: Handig opstapje toch :)

Zit ie daar niet net te hoog voor?
Ik wil er ook een paar maar twijfel over wel of geen tree-bars.

Ze zitten hoger dan de side bars die je ook kan monteren, dat klopt. Die stellen qua bescherming niets voor, dus die heb ik eraf gehaald (iemand interesse?, ze staan nog in de garage) en vervangen door rock-sliders met tree-bars. En, hoewel hoger, zijn ze zeker bruikbaar als opstapje. Voet erop en je schuift zo op de stoel, ideaal.
(toen ik laatst een defender zonder die dingen reed flikkerde ik bij het uitstappen bijna ter aarde :lol: )

Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Sep 2016, 19:49

ernsts schreef:
Houston schreef:
Twi schreef:Ik dacht meteen: Handig opstapje toch :)

Zit ie daar niet net te hoog voor?
Ik wil er ook een paar maar twijfel over wel of geen tree-bars.

Ze zitten hoger dan de side bars die je ook kan monteren, dat klopt. Die stellen qua bescherming niets voor, dus die heb ik eraf gehaald (iemand interesse?, ze staan nog in de garage) en vervangen door rock-sliders met tree-bars. En, hoewel hoger, zijn ze zeker bruikbaar als opstapje. Voet erop en je schuift zo op de stoel, ideaal.
(toen ik laatst een Defender zonder die dingen reed flikkerde ik bij het uitstappen bijna ter aarde :lol: )

Tja, ieder voordeel heb se nadeel.
Ik heb bewust géén tree-bars, maar ook een 110. De extra "bar" vind ik bij een 110 een hinderpaal.
Met een zekere regelmaat ben ik blij met de kleinere breedte tussen de wielen ... dat geeft bij krap manoeuvreren net iets meer levensruim.

Ik zie dat ik me herhaal .... is natuurlijk wel consequent.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”