disco niet meer open

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: disco niet meer open

Berichtdoor Edward » 10 Nov 2015, 11:10

Zal wel aan mij liggen, maar mijn vertrouwen in de dealerts daar neemt rap af. :shock: :shock:

Zoals Bart ook al aangeeft kun je met een lange draad de schakelaar op het dash bereiken. Tussen de deur en de carrosserie kun je een opblaasbalg plaatsen om de deur wat open te buigen zodat je kunt werken. Mocht de schakelaar op het dash niet werken (nooit geprobeerd) dan kun je alsnog de pal van de deur omhoog halen.

IEDERE berger of transporteur zou je daarmee moeten kunnen helpen!!!!! Net zoals IEDERE berger tankjes heeft om onder je wielen te zetten zodat je wagen gewoon te verplaatsen is!!!!! :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Nov 2015, 11:34

Roger B. schreef: Heel misschien kom je bij de centrale vergrendelingsschakelaar op het dash met een stuk stug draad langs de deursponning, al weet ik niet of die knop werkt als de auto op alarm staat.

Helemaal in begin die knop al genoemd maar schade veroorzaken als eerste optie is makkelijker denk ik
gone

etjen

Berichtdoor etjen » 11 Nov 2015, 15:01

ok.. gisteren met luchtbalgjes in de sponning en een lange draad/stang die knop op t dashboard geprobeerd.. helaas, die werkte niet..
de knopjes in de deuren kregen we ook niet omhoog, zaten echt vast vast..
dus ten einde raad op zoek naar een baksteen/noodhamer..
en tevens in de buurt op zoek gegaan naar tweedehands raam, en een bestuurderskant raam gevonden..
ruitje ingetikt, alarm gaat af, accu losgekoppeld, weer vastgezet en hele probleem is opgelost..

dus! zojuist het mechaniek/slot in de bestuurdersdeur weer aangesloten, ruit ingezet en weer mobiel.. geen idee wat het probleem nu was, maar t riekt sterk naar een reset via de accu..

avontuur! ;)
Discovery 2003

sketcher

Berichtdoor sketcher » 17 Nov 2015, 12:40

De afstandsbediening werkt ook weer? Heb het ook een tijdje gehad, dan weer wel, dan weer niet. Bleek toch de receiver te zijn en sinds ik die vervangen heb (en lek rond dakraam die het veroorzaakt had) nooit meer problemen gehad, nu 3 jaar geleden. Nu je je slot weer hebt kun je het een tijdje aanzien natuurlijk. Ook even goed controleren of +en-polen goed vast zitten.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

sjoerdm

Berichtdoor sjoerdm » 23 Nov 2015, 17:50

Ik heb ook een probleem gehad met binnenkomen. Bij mij was de accu slecht. Meerdere malen meegemaakt, na vervangen accu nooit meer beleefd.

Sjoerd
Sjoerd M

Disco 2 TD5 '99 & RRC '77 project

Hiervoor: IIa 109, RRC Vogue SE '91, P38 HSE, D1 V8 '99

etjen

Berichtdoor etjen » 30 Nov 2015, 09:01

Paul: hij doet het weer naat behoren.. maar idd had de vorige eigenaar een lek rond dakraam wat hij keurig gefixt heeft.. dus dat zou wel eens de bron kunnen zijn..

Sjoerd: mijn acculampje gaat heeeeel af en toe eens branden.. heb accu gechecked maar die lijkt ok.. ik dacht aan los contact bij dynamo? jij ideeën?
Discovery 2003

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Nov 2015, 09:48

Bij de dynamo loopt een draadboom vanaf de hoofdzekeringenkast. Uit die draadboom komt een klein draadje dat aan de dynamo zit. Dat breekt graag en dan is er ook geen laadstroom meer naar de accu.
Edward van Vugt

HSR

Berichtdoor HSR » 10 Dec 2017, 17:15

etjen. ik heb nu hetzelfde sleutel probleem met mijn D2 td5. beide sleutels werken niet meer. tips ?

groetjes harrie

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 10 Dec 2017, 18:41

Misschien de batterijtjes in de sleutels vervangen?

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Dec 2017, 19:46

Batterijen controleren, accu controleren en anders met de sleutelcode auto van alarm halen en uitlezen.
Edward van Vugt

Terug naar “Techniek”