etjen schreef:nou.. wat een avontuur.. maar trust me, ik heb voor mn bedrijf een aantal Mercedes Sprinters en daar kom je echt stukken makkelijker in! Veilige auto's die Laro's

Tja, ieder voordeel heb se nadeel.
Maar het kan nog erger, een kennis had zijn lunchpakket + autosleuteltjes achterin zijn BMW 5.. gelegd en tijdens het dichtgooien van de koffer wist ie het al .... de sleuteltjes
Reserve-sleuteltjes lagen thuis, zo'n 500 km verderop. Belgische wegenwacht, en die kregen met heel nette middelen wel de deur op een kier en ook een knopje omhoog ... maar de deuren gingen echt niet open.
Hij heeft een halve week met anderen moeten meerijden en op de zaterdag dat ie weer naar huis moest ... kwam de post met de reserve-sleuteltjes, dus wel heel erg op de valreep (waren ze er niet geweest dan had ie nog een paar dagen vakantie moeten bijboeken, want dan was de post op z'n best maandag met de sleuteltjes gekomen). Het lunchpakket was overigens inmiddels ook voorbij de uiterste houdbaarheid.
Op zo'n moment ben ik blij met de Defender: zelfs al gooi je die dicht (en op slot) met de sleuteltjes erin dan kan je altijd nog met een goedkope sleutel-koning sleutel-kopie de auto binnenkomen. Kennelijk samenhangend met de centrale deurvergrendeling heb ik maar twee per sleutel te open deuren, maar dat is altijd nog twee (dus één "reserve").
O ja, "grappig" genoeg kan je een Defender met centrale deurvergrendeling tamelijk makkelijk op slot dichtgooien: Met de afstandbesturing op slot zetten terwijl er nog een deur (niet zijnde de chauffeursdeur) open staat, daarna sleuteltjes binnen en laatste deur dicht gooien, die laatste deur gaat dan ook op slot. Dit lijkt een heel gedoe maar je kan maar wat makkelijk per ongeluk op de "alarm-knop" drukken, eventueel onbedoeld, en omdat de auto dan toetert om te melden dat er nog een deur open is kan je dan maar wat makkelijk in een "oh shit" momentje die laatste deur dichtgooien.Groeten MarcS