Defender 130, 2006, TD5, koppeling slave en master cilinder

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
michielsl
Berichten: 124
Lid geworden op: 13 Nov 2009, 12:28
Locatie: Hamont-Achel

Re: Defender 130, 2006, TD5, koppeling slave en master cilin

Berichtdoor michielsl » 26 Dec 2015, 02:13

Gas blijven hangen was idd een defecte schakelaar, de slave bleek te lekken. Master en slave vervangen + schakelaar.
Bak achteruitrijdend koppelling intrappen en bijna een noodstop stilstaan geen effect; synchro van de 2e sowieso kapot.

Probleem achteruit, koppeling in en direct stilstaan; achterste cardan weg, steekassen weg. Zelfde, voorste cardan weg, zelfde. Tussenbak kapot? Staat los van m'n 2e synchromesh...

Handrem staat dr dus los van, m'n gereviseerde remmen staan los, achterste stabilo heeft in oirschot een tik gehad, probleem had ik al vooraf.... Ideeën?

Ging langs bij een oude vriend, destijds veel rrc gedaan,binnen 10 seconden tussenbak kaduk..... Def is eind 2006, bijna laatste td5. Vind het jammer om een versnellingsbak ( moet toch, maar heeft tijd: double clutchen gaat ook bij een dertiger) en tussenbak te vervangen als het wat anders is.... Praten over aardig wat €€€€'s..
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II

Gebruikersavatar
michielsl
Berichten: 124
Lid geworden op: 13 Nov 2009, 12:28
Locatie: Hamont-Achel

Re: Defender 130, 2006, TD5, koppeling slave en master cilin

Berichtdoor michielsl » 26 Dec 2015, 02:29

Stel ik heb een nieuwe bak en tussenbak nodig; wat denken jullie van ashcroft...?
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II

Ben Gerrits
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
Locatie: DenBommel

Re: Defender 130, 2006, TD5, koppeling slave en master cilin

Berichtdoor Ben Gerrits » 26 Dec 2015, 12:29

Zoals ik het nu lees zit ik eerder te denken aan een toplager dat niet lekker is .
Het is wel een bronze bus maar als de priseas blijft meedraaien krijg je hem ook niet in de achteruit.
Als de motor stilstaat kun je dan wel alles goed bedienen.
Als je stilstaat in de versnelling met de koppeling ingetrapt heb je dan een korte slag en/of gaat de auto dan langsaam aan rijden.
Gr Ben

Gebruikersavatar
michielsl
Berichten: 124
Lid geworden op: 13 Nov 2009, 12:28
Locatie: Hamont-Achel

Re: Defender 130, 2006, TD5, koppeling slave en master cilin

Berichtdoor michielsl » 12 Jan 2016, 00:39

Schakelen gaat in stilstand goed, master en slave zijn nieuw; denk dus geen probleem met koppelen.

Het probleem is ook niet dat ik m niet in de achteruit krijg; al achteruit rijdend geen probleem, druk je de koppeling in dan sta ik abrupt stil.

Dit zelfde effect heb ik in heel lichte mate uitrollend in de 1 of 2.

Achterste steekassen, cardan en handremtrommel verwijderd, vrijwel geen verschil
Voorste cardan verwijderd, ook geen effect.
Remmen lopen alle vier vrij.
Voor en achter diff olie ververst, wel aardig donker :oops: maar niks ernstigs.
Redelijke speling van beide cardanassen op tussenbak.

Verder geen vreemde geluiden uit beide baken ( kraken rammelen etc)

Synchromesh 2e versnelling sowieso kapot.
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten