Stuur-/fuseekogel RRC

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Justin

Stuur-/fuseekogel RRC

Berichtdoor Justin » 31 Okt 2015, 22:03

Goedeavond,

De wagen trekt bij flink remmen soms naar links, dan weer naar rechts. Net achter gekomen dat er in ieder geval speling zit op de rechter stuurkogel bij het wiel (van pitman arm naar rechter wiel), kogel bij stuurhuis is spelingsvrij zo te zien.

Kan iemand mij vertellen of deze kogel 'gewone' rechtse draad heeft, of links? Moet eigenlijk weer een snelle job worden en wil hem daarom niet verwijderen om dit na te kijken (mocht ik de klem/kogel slopen en de auto weer vijf dagen stil te hebben staan) en eerst een nieuwe bestellen.
Gaat om een as van na '87. Linksgestuurd.

Dan is er natuurlijk de vraag; zijn er mensen die persoonlijk goede/slechte ervaring hebben met Britpart stuurkogels? Of voor OEM (Lemforder) gaan?

Groeten,
Justin

hnb1965

Re: Stuur-/fuseekogel RRC

Berichtdoor hnb1965 » 01 Nov 2015, 00:57

De kogel heeft rechtse draad.Verder zou ik een OEM (Lemforder , Delphi, TRW, QH) kopen , omdat de Britpart niet altijd even goede rubberhoesjes heeft.Vr gr Henk B.

Justin

Berichtdoor Justin » 01 Nov 2015, 01:27

Bedankt voor je reactie. Ik zag bij Delphi dat het aftermarket was, maar dit is dus ook OEM? In ieder geval een betrouwbaar merk lijkt mij..

Dan gaan we voor een rechtse draad OEM.

Ook nog even gekeken om misschien de kogel van de pitmann arm direct te doen, daar staat bij voor wagens met PAS, enig idee wat dat betekend? Lijkt geen speling op te zitten dus op zich nonsens, maar in ieder geval interessant om te weten wat PAS betekend. En preventief vervangen (zit een haarscheurtje in het rubber) is bij de stuurinrichting wel een prettig idee..

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Nov 2015, 02:02

Power Assisted Steering (stuurbekrachtiging)
gone

Justin

Berichtdoor Justin » 01 Nov 2015, 02:06

Aha ;)

Terug naar “Techniek”