Ik had een redelijk fors olieverbruik nadat mijn auto ruim 6 maanden op de oprit gestaan heeft, wachtend tot ik zin had om de koppakking te vervangen (P38 met de BMW diesel)
in de eerste 12000 km na het vervangen van de koppakking (en daarbij gelijk verse olie en filters) heb ik een liter of 8 a 9 bij gevuld....
De kop is bij het vervangen van de pakking gereviseerd dus klepseals sluit ik even uit, ik vermoed vastzittende zuigerveren.
Ik heb voor de probeer een setje flesjes van Forté gekocht, gezien de carterinhoud van zo'n 9 liter dus 3 flesjes motorflush, 1 flesje topend treatment en 1 flesjes dieseltreatment....was wel effe 85 euro armer, maar alles beter dan de motor er weer uit trekken voor revisie die wellicht niet nodig is....
3 flesjes motorflush in de bedrijfswarme motor gekiept, en deze ruimschoots een uur laten draaien met regelmatig wisselende toerentallen stationair, 2000 toeren, af en toe 3000, en dat dan telkens een paar minuten aanhouden.
Motorolie afgelaten, filter vervangen, nieuwe olie er in, flesje topend treatment erbij en een flesje dieseltreatment in de tank.
Inmiddels zijn we pakweg 2000 km verder en het verbruik zit nu op minder dan een kwart liter....
niet goedkoop.... die flesjes van Forté, maar blijkbaar werkt het wel (ook het verbruik is van pakweg 1:9 naar pakweg 1:9,5 gegaan)
(P38 DSE 2001)Olieverbruik verholpen met motorflush
Re: (P38 DSE 2001)Olieverbruik verholpen met motorflush
Netjes!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: (P38 DSE 2001)Olieverbruik verholpen met motorflush
Mooi dat het geholpen heeft, scheelt een hoop werk
Dat Forté is idd goed spul. Ook vast zittende zuigerveren, wat jij waarschijnlijk had, kunnen daarmee loskomen. Niet goedkoop maar wel een merk dat bewezen kan werken maar het verricht geen wonderen. De garage waar ik het altijd haal was sceptisch maar na een aantal goede resultaten om.
Groet Jan
Dat Forté is idd goed spul. Ook vast zittende zuigerveren, wat jij waarschijnlijk had, kunnen daarmee loskomen. Niet goedkoop maar wel een merk dat bewezen kan werken maar het verricht geen wonderen. De garage waar ik het altijd haal was sceptisch maar na een aantal goede resultaten om.
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: (P38 DSE 2001)Olieverbruik verholpen met motorflush
Top spul. Ik gooi het bij de benzine vd motoren om te voorkomen dat de carburateurs dichtrotten door de schrale peut die we tegenwoordig tanken. Ook een wereld van verschil!!

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten