Defender Td5 1999 alarmlicht schakelaar

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Coen83

Defender Td5 1999 alarmlicht schakelaar

Berichtdoor Coen83 » 30 Okt 2015, 20:30

Beste mede forummers,

Afgelopen zomer heb ik mijn dashboard eraf gehad om het een en ander herrieproof te maken. Nu is bij die operatie mijn alarmlichtschakelaar kaduuk gegaan (inwendig stukjes kunststoferaf enzo). 20 november moet de auto gekeurd worden, dus de afgelopen paar dagen heb ik wat onderhoud gedaan links en rechts. Waaronder het vervangen van die alarmlichtschakelaar. Ik heb onderdeel YUF101490 erop gezet. Na het plaatsen geeft hij bij zowel links knipperlicht aanzetten, als rechts knipperlicht aanzetten het alarmlicht (dus beide kanten). Kapotte schakelaar gekregen? Ik heb hier en hier al wat zitten lezen maar ik begrijp niet hoe de schakelaar dit nu kan fout doen....
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Erik Peters

Re: Defender Td5 1999 alarmlicht schakelaar

Berichtdoor Erik Peters » 31 Okt 2015, 15:51

Dat zou volgens de onderdelen catalogus de juiste moeten zijn. Ziet die nieuwe er exact zo uit als de oude (op natuurlijk de afgebroken delen na). Misschien is de nieuwe schakelaar defect.
De 300 Tdi (1998) heeft in ieder geval een andere schakelaar (ASU1009) op dezelfde plek, met zo'n zelfde stekker. Je zou die eens kunnen proberen?
(aanvulling) Of je hebt juist die ontvangen 'in het verkeerde doosje'.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 02 Nov 2015, 08:21

Erik Peters schreef:Dat zou volgens de onderdelen catalogus de juiste moeten zijn. Ziet die nieuwe er exact zo uit als de oude (op natuurlijk de afgebroken delen na). Misschien is de nieuwe schakelaar defect.
De 300 Tdi (1998) heeft in ieder geval een andere schakelaar (ASU1009) op dezelfde plek, met zo'n zelfde stekker. Je zou die eens kunnen proberen?
(aanvulling) Of je hebt juist die ontvangen 'in het verkeerde doosje'.

Groet,

Erik.

Hoi Erik,

Een slechte schakelaar was het inderdaad. Gister toen ik hem probeerde uit te bouwen, tussentijds een aantal keer geprobeerd (hij zal nogal vast) de knipperlichten aan te zetten om te zien of het probleem nu over is. En warempel, na wat rommelen met kabels werkte het naar behoren, voordat ik hem uitgebouwd had.
Nu was ik van plan ooit om carling schakelaars te monteren, maar ik wacht op een zeker persoon die bijna 10.000 posts op dit forum, dus ik wacht nog even met een nieuwe bestellen (en bovendien werkt het nu).
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Nov 2015, 09:38

Mooi dat het nu weer wel werkt.
Is dat nu de beroemde "self-healing" optie ?

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”